دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هشدار شدید اللحن آیت الله مکارم شیرازی نسبت به رواج خرافه

No image
هشدار شدید اللحن آیت الله مکارم شیرازی نسبت به رواج خرافه
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیانی انتقادی نسبت به رواج خرافه پرستی در کشور هشدار داد و از مردم خواست برای برآورده شدن حاجات خود به مبانی اسلامی و قرآنی چنگ بزنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود گفت: متاسفانه از برخی گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که گروهی به جای توسل به انبیای الاهی و مبانی دینی به خرافه پرستی روی آورده‌اند.
وی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) و در جمع روزه داران سخنرانی می‌کرد،‌ نادانی، فرصت طلبی افراد سود جو و بیگانگان را سرچشمه اصلی خرافه پرستی در کشور دانست و اظهار داشت: به مردم هشدار می‌دهم که در دام خرافه پرستان نیفتند و بدانید که در این میان افرادی سود جو و فرصت طلب با هدایت دشمنان در کشور به دنبال ترویج افکار خرافی هستند.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بیگانگان با ترویج افکار خرافه پرستی می‌خواهند مسائل غیردینی را دینی جلوه دهند و شکل عزاداری را در کشور تغییر و جوانان را از مسائل دینی دور کنند.
وی با اشاره به رواج قمه زنی در کشور گفت: من خبر موثق دارم که در زمانی افرادی از برخی سفارت‌خانه‌ها در مشهد به توزیع قمه می‌پرداختند تا از این طریق مسلمانان در میان جهانیان افراد خشونت طلب جلوه دهند.
این مرجع تقلید با بیان این که عزاداری سیدالشهدا بسیار با ارزش و گرانبهاست، تاکید کرد: بسیاری از حل مشکلات در عزاداری سرور شهیدان است و برخی می‌خواهند با جلوه نادرست از این عزاداری‌ها مردم را از اصل اسلام دور کنند در حالی که توسل، نماز شب و اقامه نماز برای امام زمان(ع) از بهترین روش‌ها برای حل مشکلات به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: مردم بدانند وسیله برای توسل فراوان است به سراغ خرافه پرستان، سرکتاب باز کن ها، ستاره شناسان نروند.
این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت فیلم ضد قرآنی فتنه گفت: من این فیلم را دید‌ه‌ام که در بخشی از آن کارهای القاعده، طالبان و قمه زنی آمده است در حالی که هیچ‌ یک از این کارها جزء عقاید مسلمانان به شمار نمی‌رود.
وی تاکید کرد: القاعده افرادی جانی، بی‌سواد و منحرف هستند و طالبان نیز برادر آنهاست و هیچ یک از اعمال آن‌ها از باورها و عقاید مسلمانان شمرده نمی‌شود و این بیگانگان هستند که با ساخت این گونه فیلم‌ها به دنبال منحرف کردن افکار جهانیان می گردند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS