دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هم‌اندیشی بین‌المللی علما و فرهیختگان شیعه و سنی

No image
هم‌اندیشی بین‌المللی علما و فرهیختگان شیعه و سنی دومین هم اندیشی بین‌المللی علما و اندیشمندان شیعه و سنی با حضور بیش از صد تن از علما ، فرهیختگان و اندیشمندان شیعه و سنی از بیش از ‪ ۲۵ کشور جهان به منظور بررسی مسائل وحدت جهان اسلام و اقدام عملی در راستای بیانات مقام معظم رهبری پیرامون "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" اول و دوم آبان ماه سال جاری در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.


دشمن می‌خواهد بیداری اسلامی را با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی بی‌اثر کند
دکتر غلامعلی حداد عادل طی سخنانی در این همایش، مهمترین زمینه اختلاف بین مسلمانان را، اختلاف میان شیعه و سنی دانست و گفت: دشمن می خواهد بیداری اسلامی به وجود آمده در قرن اخیر را با ابزار تفرقه از اثر بیندازد و برای مسلمانان درمانی موثرتر از وحدت وجود ندارد. وی برگزاری این مراسم را تلاشی در جهت ایجاد وحدت بیشتر میان مسلمانان و کاهش تفرقه در امت اسلام ارزیابی کرد. رئیس مجلس سپس به حوادث یک قرن اخیر درعالم اسلام اشاره کرد وافزود: مسلمانان در این مدت با چالش های بسیاری مواجه شده اند و ملاحظه می کنیم که تفرقه میان مسلمانان تا چه اندازه به زیان کیان و جامعه اسلامی تمام شده است.
حداد عادل با تاکید بر اینکه امروز وضعیت جهان اسلام بسیار خطیر است، ادامه داد: مسلمانان یک قرن طول کشید تا صاحب یک نگاه انتقادی نسبت به تمدن غرب شدند و پس از شکل گیری انقلاب اسلامی نیز شاهد گسترش موج بیداری در تمام عالم اسلامی هستیم. وی گفت: این بیداری بیانگر این مطلب است که مسلمانان دریافته اند که باید سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را، خود انتخاب کنند و این فکر منحصر به یک کشور نیست و نسل جوان جهان اسلام به برکت مساعی دانشمندان و علمای دین به این بیداری و بلوغ دست یافته اند و می دانند که نباید تسلیم دنیای غرب شوند

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS