دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

پذیرش طلاب در دوره‌ های تخصصی درس خارج

No image
پذیرش طلاب در دوره‌ های تخصصی درس خارج مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله قم اعلام کرد؛
پذیرش طلاب در دوره‌ های تخصصی درس خارج
مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله(عج) از میان طلاب واجد شرایط در دوره ‌های تخصصی درس خارج دانش ‌پژوه می‌ پذیرد.
محمد رضا صنعتی، معاون آموزشی مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله(عج) قم، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مؤسسه برای یازدهمین سال از میان فضلای واجد شرایط در حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی 88 - 87 در دوره ‌های تخصصی درس خارج دانش‌ پژوه می ‌‌پذیرد.
وی با بیان این‌که پذیرش طلاب تنها از طریق آزمون اختصاصی صورت ‌می‌‌گیرد، تصریح کرد: اتمام سطح (پایه دهم کتبی و شفاهی)، شرکت در دروس خارج، قبولی در امتحان کتبی و شفاهی و تعهد شرعی به پای بندی مقررات مؤسسه، از شرایط پذیرش در این دوره‌ ها به شمار می رود.
صنعتی اظهار داشت: طلاب تا ششم تیرماه فرصت دارند برای نام نویسی با در دست داشتن مدارک به نشانی قم ـ خیابان معلم ـ کوچه20 ـ کوچه شهید حسین ‌پور (زنجانی) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 7745232 - 0251 تماس بگیرند.
وی هشتم تیرماه را زمان برگزای آزمون ورودی اعلام کرد و افزود: مواد امتحانی این دوره از کتاب‌ های مکاسب و کفایه برگزار می ‌شود.
معاون آموزشی مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله(عج) در پایان با بیان این‌که طول دوره پنج سال است، خاطرنشان کرد: دوره ‌های آموزشی این مرکز به صورت تخصصی است، ولی هیچ‌گونه ارتباط تشکیلاتی با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ندارد و در پایان دوره مدرکی به دانش‌ پژوهان ارائه نمی کند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS