دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود

No image
آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود
آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: در زمانی زندگی می‌کنیم که شعارهای اسلامی و انقلابی در جامعه سازنده و رو به بالندگی است.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر روز پنجشنبه در دیدار معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از آغاز انقلاب اهمیت تربیت نسل جوان مورد توجه مسوولان قرار گرفت.
وی افزود: از انقلابی که بر اساس اسلام و قرآن شکل می‌گیرد انتظار می‌رود بیشترین اهمیت را به تربیت و اخلاق نسل جدید داشته باشد اما در 30 سال گذشته این کار به نتیجه مطلوب نرسید.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید افرادی صمیمانه و منصفانه علت این ناکامی‌ها را بررسی کنند.
این استاد حوزه تصریح کرد: در رژیم گذشته چیزی به نام معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش سابقه نداشت و برای چنین طرحی سازوکارهای اجرایی نیاز بود که میلیون‌ها دانش‌آموز تربیت شوند.
مصباح‌یزدی گفت: بسیاری از نیروهای متخصص و توانمند و متعهد را جنگ تحمیلی از ما گرفت و بعدا کسانی که برای امر پرورش در آموزش و پرورش انتخاب شدند تربیت شده این کار نبودند و از روی اضطرار و دلسوزی وارد این عرصه شدند.
وی افزود: همه انتظار داشتند تا این طرح تدریجا رشد کند اما متاسفانه این رشد حاصل نشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دوران انقلاب، دشمن درست در مقابل عاملی که ما می‌خواستیم فعالیت کنیم با تمام نیرو شروع به فعالیت کرد و این ایجاب می‌کرد ما در مقابل نقشه‌های آنان فعال‌تر باشیم.
وی افزود: نه تنها این نقشه‌ها فراهم نشد بلکه عناصر ضعیف و تحت‌تاثیر فرهنگ غیراسلامی در دستگاه‌های ما نفوذ کردند و حتی زمینه برپایی کودتا علیه اصل نظام را فراهم کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه تصریح کرد: با توجه به نیازهایی که جامعه پیدا کرده و مفاسد فرهنگی که روز به روز از خارج به ما تحمیل می‌شود، تقویت معاونت پرورشی بسیار مفید و ضروری است که باید انجام بگیرد.
مصباح‌یزدی گفت: اگر بخواهیم این کار جدی باشد و موفق شویم و شکست گذشته تکرار نشود باید برنامه‌ریزی عمیق و حساب شده برای احیای این طرح انجام بگیرد.
وی یادآور شد: باید بهترین کسانی که از لحاظ نظری و تجربی دارای بینش عمیق در آموزش و پرورش هستند در کوتاه‌مدت استفاده کنیم تا راه‌حلی برای برطرف شدن نیازهای مردم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای ارایه طرح‌های دقیق پرورشی در کنار کارهای کوتاه‌مدت باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود که بتواند در سال 50 هزار فارغ‌التحصیل داشته باشد.
رییس موسس آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اگر یک دهم بودجه‌ای که برای ورزش صرف می‌شود برای تربیت مربی هزینه شود در سال هزار مربی تربیت خواهند شد و این طرح موفق خواهد شد.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های پرورشی باید مجلس از لحاظ قانونی و دولت از لحاظ نیروی انسانی و مالی حمایت کند و تک تک افراد در این کار مسوول هستند.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

تعریف روان‏شناسی دین و امهات بحث روان‏شناسی دین کدام است؟ چه چیز باعث می‏شود که این دانش از دانش‏های دیگر جدا شود؟ وجه افتراق آن چیست؟
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

مدیتیشن بر کاهش اضطراب اثري غير مستقیم دارد، به اين صورت كه با کنار زدن افکار اضافی و منفی، فرد را وارد بخش آرام ذهن می‌کند و میزان تمرکز را در افراد بهنجار افزایش می‌دهد، در واقع مي‌توان مفهوم این کلمه را با واژه‌هایی نظیر فکر و اندیشه (تفکر و تعمق) بیان کرد...

پر بازدیدترین ها

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
قانون جذب

قانون جذب

بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

مدیتیشن بر کاهش اضطراب اثري غير مستقیم دارد، به اين صورت كه با کنار زدن افکار اضافی و منفی، فرد را وارد بخش آرام ذهن می‌کند و میزان تمرکز را در افراد بهنجار افزایش می‌دهد، در واقع مي‌توان مفهوم این کلمه را با واژه‌هایی نظیر فکر و اندیشه (تفکر و تعمق) بیان کرد...
Powered by TayaCMS