دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

حجه الاسلام سید حسن خمینی امام خمینی معیار حرکت انقلاب در مسیر صحیح است

No image
حجه الاسلام سید حسن خمینی امام خمینی معیار حرکت انقلاب در مسیر صحیح است حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، حضرت امام خمینی (ره) و دیدگاه‌های ایشان را بهترین ملاک برای شناخت راه درست انقلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، متولی آستان حضرت امام خمینی(ره) در جمع اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: حضور مسؤولان و مردم در روز چهاردهم خرداد، در حرم امام خمینی(ره)، تجدید میثاقی دیگر با بنیانگذار انقلاب اسلامی است.
متولی آستان حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به این که سال آینده بیستمین سالگرد ارتحال امام راحل است، گفت: بیستمین سالگرد ارتحال امام راحل، سال مهمی است و جا دارد از همین امسال نگاه ویژه‌ای به مراسم سال آینده داشته باشیم.
وی با تأکید بر این که طبق عقاید کلامی و فلسفی ما، امام خمینی (ره) به چنین مراسمی محتاج نیست، گفت: جامعه امروزی ما محتاج تذکار و یاد امام راحل در برگزاری چنین مراسم‌هایی است.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: ایام سالگرد امام خمینی(ره)، بهانه‌ای است تا جامعه ما بر سر سفره امام راحل بنشیند و بیشترین استفاده را از مراسم داشته باشند.
وی با بیان این که وقتی نماد یا پرچمی در جوامع نباشد راه گم می‌شود، گفت: نماد و پرچم دین و معنویت در همه کشورهای اسلامی، امام خمینی‌(ره) است.
وی با تأکید بر این که وجود یک نماد برای یک اندیشه و یک جامعه لازم است، گفت: جامعه ما با نزدیک شدن به این پرچم و کانون، خود را بیشتر از گذشه به آرمان‌های انقلاب نزدیک می‌کند.
متولی آستان مقدس امام خمینی (ره)، مراسم بزرگداشت امام راحل را بزرگداشت آیین، دین و هویت خودمان دانست و گفت: نتیجه کم توجهی به این مراسم، فراموش کردن یک نماد هویت‌ بخشی است.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، فقط پیوند با گذشته نیست، گفت: این مراسم پیوند ما با آینده را فراهم می‌کند و مسیری است که با آن مسیر می‌خواهیم آینده‌مان را بسازیم.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: تا زمانی که یاد این مکتب، سیدالشهدا، دینداری و آزادگی در این مملکت است، یاد امام خمینی (ره) هم زنده خواهد بود.
وی افزود: مسؤولان باید نقاط ضعف و نقصان این مراسم را شناسایی و رفع کنند.
متولی آستان مقدس امام خمینی (ره)، بررسی اندیشه امام راحل را یکی از ابعاد مهم این مراسم بر شمرد و تصریح کرد: بجا است که در سال آینده و در بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، به این بُعد توجه بیشتری داشته و برنامه‌ریزی بهتری کنیم.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، هر لحظه تلاش کردن در مسیر امام راحل را پیدایش افق‌های جدیدی دانست و گفت: باید عواملی که می‌خواهند روح مقدس امام را از ما بگیرند، شناخته شده و به مردم نیز شناسانده شوند.
متولی آستان امام خمینی(ره) با بیان این که موانع، آسیب‌های بیرونی و از بین رفتن شرایط آسیب‌هایی است که متوجه هر مکتب می‌شود، گفت:‌ مکتب سیاسی و اندیشه امام راحل می‌تواند در معرض این آسیب‌ها قرار بگیرد.
وی با تأکید به این که رمز بقای انقلاب اسلامی رمز پیروزی آن است، گفت:‌ کم شدن ایمان در متولیان و متصدیان انتقال اندیشه امام راحل به نسل‌های بعدی از خطرهایی است که مکتب و اندیشه امام خمینی (ره) را تهدید می‌کند.
این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش این سؤال را مطرح کرد که آیا میزان ایمان به اندیشه و اهداف امام در زمان ما، با زمان دوران دفاع مقدس برابر است؟
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در ادامه افزود: برای ساختن جامعه آرمانی باید از خودمان شروع کنیم و ایمان خود را نسبت به این آرمان‌ها تقویت کنیم.
وی با بیان این که دفاع مقدس از جنس دیگری در این دنیا تشکیل شده بود، گفت: افرادی که می‌خواهند آن فرهنگ و جریان را منتقل کنند باید آن جنس و زلالی که خودشان لمس کرده‌اند را حفظ کنند.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، آسیب‌های کارآمدی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که مکاتب را کنار می‌زند، گفت: باید از این اتهام نسبت به مکتب و اندیشه امام راحل دفاع کرد و بزرگ‌ترین دفاع آن کارآمدی اندیشه‌های امام خمینی (رة)است.
این استاد حوزه علمیه، قانون اساسی و حکومت جمهوری اسلامی را مظهر اندیشه امام خمینی (ره) دانست و گفت: اگر این ها کارآمدی نداشته باشند، دفاع، بیان و تعریف از این اندیشه فایده‌ای ندارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رمز بقای امام راحل در جامعه این است که متهم به ناکارآمدی نظام نشویم و همه باید در این راستا تلاش کنند.
گفتنی است، مراسم دیدار مسؤولان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با متولی آستان امام خمینی (ره)، صبح دیروز، در حرم مطهر امام خمینی و با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی، برگزار شد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

تعریف روان‏شناسی دین و امهات بحث روان‏شناسی دین کدام است؟ چه چیز باعث می‏شود که این دانش از دانش‏های دیگر جدا شود؟ وجه افتراق آن چیست؟
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

مدیتیشن بر کاهش اضطراب اثري غير مستقیم دارد، به اين صورت كه با کنار زدن افکار اضافی و منفی، فرد را وارد بخش آرام ذهن می‌کند و میزان تمرکز را در افراد بهنجار افزایش می‌دهد، در واقع مي‌توان مفهوم این کلمه را با واژه‌هایی نظیر فکر و اندیشه (تفکر و تعمق) بیان کرد...

پر بازدیدترین ها

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
قانون جذب

قانون جذب

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

تعریف روان‏شناسی دین و امهات بحث روان‏شناسی دین کدام است؟ چه چیز باعث می‏شود که این دانش از دانش‏های دیگر جدا شود؟ وجه افتراق آن چیست؟
Powered by TayaCMS