دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

در مقطع سطح دو و سه؛ پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی

No image
در مقطع سطح دو و سه؛ پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی از مراکز تخصصی حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی 89-88 در مقطع سطح دو و سه دانش پژوه می پذیرد.
حجت الاسلام سید احمد مرتضایی، معاون آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مرکز تخصصی به منظور تربیت و پرورش نیروی توانمند و متخصص، از میان طلاب دارای شرایط برای سال تحصیلی 89-88 در دو مقطع سطح دو (کارشناسی) و سه (کارشناسی ارشد) با دو گرایش فقه و حقوق خصوصی و فقه و حقوق جزا و جرم شناسی دانش پژوه می پذیرد.
وی در ادامه افزود: قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه علمی، تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انظباطی و حداکثر سن 30 سال برای دوره کارشناسی و 34 سال برای دوره کارشناسی ارشد از جمله شرایط پذیرش دانش پژوه در این دوره هاست.
حجت الاسلام مرتضایی ادامه داد: اتمام پایه ششم برای ورود به مقطع کارشناسی و اتمام سطح دو با اولویت رشته حقوق برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است.
وی زمان نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی این مرکز را از پانزدهم تیر تا پانزدهم مهرماه عنوان و خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از جمله فتوکپی شناسنامه، دو قطعه عکس و ارزیابی تحصیلی خود به دفتر امور مراکز تخصصی واقع در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، طبقه دوم، مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.
معاون آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره سطح دو (کارشناسی) ساعت نه صبح روز پنج شنبه شانزدهم آبان ماه و آزمون ورودی دوره سطح سه (کارشناسی ارشد) ساعت نه صبح روز پنج شنبه نهم آبان ماه برگزار می شود، از این رو داوطلبان دوره سطح دو می بایست از تاریخ یازدهم تا پانزدهم آبان ماه و داوطلبان دوره سطح سه باید از تاریخ چهارم تا هشتم آبان ماه برای دریافت کارت ورورد به جلسه به دفتر امور مراکز تخصصی مراجعه کنند.
وی مواد آزمون سطح دو را ابواب قضا، شهادات، حدود، قصاص، دیات، اقرار، کفالت، حجر و متاجر شرح لمعه با ضریب سه، اصول فقه مظفر با ضریب دو، ادبیات عرب(ترجمه و اعراب گذاری نهج البلاغه از خطبه 101 تا پایان 120) با ضریب دو، زبان انگلیسی در حد دیپلم با ضریب یک و قانون اساسی با ضریب یک عنوان کرد و افزود: منابع آزمون سطح سه با گرایش فقه و حقوق خصوصی، حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، متون حقوقی به زبان انگلیسی و قواعد فقه مدنی و منابع آزمون سطح سه با گرایش فقه و حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، متون حقوقی به زبان انگلیسی و قواعد فقه جزایی می باشد.
حجت الاسلام مرتضایی در پایان ضمن انتقاد از عدم تخصیص مکان مناسب برای این مرکز تخصصی تصریح کرد: متأسفانه به علت کمبود منابع و نبود مکان مناسب، با اهداف بلند مدت خود که شامل تربیت نیرو برای قوه قضاییه و رفع شبهات فقهی و حقوقی جامعه است، فاصله بسیاری داریم.
گفتنی است؛ سوالات آزمون ورودی این مرکز تخصصی به صورت چهارگزینه ای است و پذیرش دانش پژوه بر اساس بالاترین امتیاز آزمون و مصاحبه خواهد بود.
علاقه مندان می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر با شماره تلفن 7830957 دفتر امور مراکز تخصصی یا 6612885 و 6622844 مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در قم تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

تعریف روان‏شناسی دین و امهات بحث روان‏شناسی دین کدام است؟ چه چیز باعث می‏شود که این دانش از دانش‏های دیگر جدا شود؟ وجه افتراق آن چیست؟
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

بررسي تحليلي- انتقادي مراقبه از منظر روان شناختي

مدیتیشن بر کاهش اضطراب اثري غير مستقیم دارد، به اين صورت كه با کنار زدن افکار اضافی و منفی، فرد را وارد بخش آرام ذهن می‌کند و میزان تمرکز را در افراد بهنجار افزایش می‌دهد، در واقع مي‌توان مفهوم این کلمه را با واژه‌هایی نظیر فکر و اندیشه (تفکر و تعمق) بیان کرد...

پر بازدیدترین ها

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
قانون جذب

قانون جذب

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

روانشناسی دین در مصاحبه با حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی

تعریف روان‏شناسی دین و امهات بحث روان‏شناسی دین کدام است؟ چه چیز باعث می‏شود که این دانش از دانش‏های دیگر جدا شود؟ وجه افتراق آن چیست؟
Powered by TayaCMS