دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

رییس سازمان بازرسی کل کشور؛ نیازمند شناسایی دقیق‌تر امام زمان(عج) هستیم

No image
رییس سازمان بازرسی کل کشور؛ نیازمند شناسایی دقیق‌تر امام زمان(عج) هستیم
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما نیازمند شناسایی دقیق‌تر و بیشتر امام زمان(عج) هستیم.
به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در همایش مصلح کل در اندیشه الهی که عصر پنج شنبه در حسینیه هدایت تهران برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: حضرت ولی عصر(عج) رمز هستی و حیات است و جاودانگی بقایای آفرینش به یمن برکت وجود اوست. از آنجا که ما طالب جاودانگی و حیات طیبه هستیم باید پیوندی معنادار، شفاف و عمیق با این رمز هستی برقرار کنیم که این امر نیازمند معرفت بسیار دقیق، ظریف و خالی از شائبه و گرد و غبار و حواشی است.
وی با بیان این‌که باید با لباس طهارت و پاکی، حقیقت وجودی حضرت را دریابیم، افزود: لازم است که این حقیقت در درونمان مستقر شود تا آن پیوند لازم با امام زمان(عج) به وجود آید.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: انتظار منجی در تمام مکاتب اعم از الهی و بشری و در ادیان باستان وجود داشته و با فطرت انسان سازگار است زیرا انسان خسته از ناکامی‌ها، شکست‌ها، عوارض طبیعی و غیر طبیعی و نگران از فرجام و آینده خود، همواره خواهان رسیدن به پیروزی بوده و این پیروزی جز با ظهور منجی محقق نمی‌شود.
پورمحمدی نمود انتظار منجی را در مکاتب گوناگون، متفاوت دانست و اظهار کرد: مدینه فاضله مطرح شده در مکاتب مختلف، تصویری از یک زندگی مطلوب، کامل و خالی از فقر، فساد و تباهی است که در چنین جامعه‌ای عدالت و حقیقت حاکمیت دارد و تمام انسان‌ها منتظر این آرمان شهر هستند.
وی انسان کامل را در راس مدینه فاضله دانست و ادامه داد: در ادیان آسمانی منجی یک ابر انسان و موجود برتر است که پیرایه‌های مادی دامن زندگی او را آلوده نکرده است.
پورمحمدی در ادامه سخنان خود به بررسی ظهور منجی در اندیشه ادیان الهی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این اندیشه منجی بشریت پس از مبارزه به حکومت عادلانه می‌پردازد و رفاه، امنیت و آسایش را در زمین مستقر می‌کند و سپس در جهت گسترش ارزش‌های اخلاقی در جامعه گام برمی‌دارد.
وی با بیان این‌که منجی آخر الزمان برای حاکم کردن ارزش‌ها، ظهور می‌کند، گفت: آنچه حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور انجام می‌دهد همان آرمان‌ها و اهدافی است که نبی مکرم اسلام در جامعه زمان خود دنبال می‌کردند و زمانی این اهداف در جوامع امروزی محقق می‌شود که حاکم جامعه عادل باشد.
پورمحمدی با تاکید بر لزوم پرهیز از وارد کردن مسائل خرافی در فرهنگ انتظار و مهدویت، اظهار کرد: ارتباط مستقیم با ولی عصر(عج) از خصوصیات حزب الله است انتظار و فرهنگ آن موجب مدیریت جریان زندگی شده و آن را با آسمان پیوند می‌زند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان افزود: اسلام از ما خواسته که به یک زندگی عادلانه، مرفه، شرافتمندانه و آگاهانه پایبند باشیم لذا در این راستا موظف به مبارزه آگاهانه و عدم اجازه ورود خرافات و انحرافات در فرهنگ انتظار هستیم.
 
منبع:  www.isna.ir 
 
Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است

پر بازدیدترین ها

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
Powered by TayaCMS