دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

پذیرش دانش‌پژوه در مقطع کارشناسی ارشد تبلیغ

No image
پذیرش دانش‌پژوه در مقطع کارشناسی ارشد تبلیغ رسا، سرویس فرهنگی ـ مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ به منظور تربیت نیروهای توانمند و متخصص در زمینه تبلیغ برای سال تحصیلی 87-88 در سطح سه دانش‌پژوه می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام عباس مقیسه، مدیر مرکز تربیت راهنمای مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ به منظور تربیت نیروهای توانمند و متخصص در زمینه تبلیغ در سطح کارشناسی ارشد با سه گرایش تبلیغ داخل کشور، تبلیغ خارج کشور و مدیریت مسجد برای سال تحصیلی 87-88 دانش‌پژوه می‌پذیرد.
وی درباره توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان این دوره اظهار داشت: مدیریت سازمان‌های دینی و فرهنگی، قدرت تبلیغ در دانشگاه‌ها، امامت جمعه و جماعت شهرهای بزرگ کشور و تخصص در امور پژوهشی تبلیغ از توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان این مرکز است.
حجت‌الاسلام مقیسه اتمام سطح دو تبلیغ یا دوره سفیران هدایت را از شرایط نام‌نویسی در این دوره عنوان و خاطر نشان کرد: برخورداری از صلاحیت اخلاقی و سیاسی و توانایی جسمانی، قبولی در آزمون ورودی و کسب امتیاز در مصاحبه علمی و مهارتی، تعهد به مقررات آموزشی، تلبس دائم به لباس روحانیت و حداکثر سن 34 سال از دیگر شرایط نام‌نویسی در این دوره‌های آموزشی است.
مدیر مرکز تربیت راهنما در ادامه با اشاره به مزایای گذراندن سطح سه تبلیغ گفت: اعطای مدرک رسمی سطح سه تبلیغ از سوی مرکز مدیریت حوزه، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته‌های تخصصی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و معافیت از دروس عمومی حوزه از مزایای این دوره آموزشی است.
وی در پایان تصریح کرد: مواد آزمون ورودی دوره‌ سطح سه تبلیغ، در دو بخش عمومی شامل فقه و اصول در حد پایه نهم حوزه و اختصاصی شامل تفسیر، کلام، تاریخ معصومان(ع) و اطلاعات عمومی است.
گفتنی است، نام نویسی در دوره تربیت راهنما از بیستم بهمن آغاز و تا 28 اسفند ادامه دارد. علاقه‌مندان جهت نام‌نویسی می‌توانند با در دست داشتن دو قطعه عکس، فتوکپی شناسنامه، تکمیل فرم ثبت‌نام و ارایه گواهی اتمام سطح دو تبلیغ و یا دوره سفیران هدایت از ساعت 9 تا 12 صبح به مدرسه عالی دارالشفاء و یا از ساعت 15 تا 18 عصر به مجتمع شهید صدوقی واقع در 45 متری شهید صدوقی، 20 متری فجر، 20 متری دانش و در شهرستان‌ها به مراکز تربیت راهنما و سفیران هدایت مراجعه کنند.
شایان ذکر است، آزمون ورودی دوره‌ سطح سه تربیت راهنما در روز پنج‌شنبه دوازدهم اردیبهشت، ساعت چهار بعدازظهر برگزار می شود.
منبع: رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است

پر بازدیدترین ها

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
Powered by TayaCMS