دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

چالشهای مدیریت آینده

No image
چالشهای مدیریت آینده

چالشهای مدیریت آینده

آفتاب

در آینده نقش مدیریت هزینه استراتژیك (S.C.M) بسیار با اهمیت می گردد. در این راستا. شركتها باید برای كاهش هزینه ها در آینده فعالیتهای خود را فقط محدود به داخل خود نكنند،كاهش هزینه ها فقط با برنامه های استراتژیك همكاری بین شركتها میسر خواهدشد. شركتها باید با واحدهای تولیدكننده، كمپانی های عرضه كننده و همچنین با خریداران محصول خود، برنامه های كاهش هزینه را مشتركاً تدوین كنند.

لازمه این امـر اصلاحاتی است كه باید در رفتار عرضه كنندگان و خریداران و همچنین رفتار شركت نسبت به كاهش هزینه ها به وجود آید. به عنوان نمونه پذیرش مدیریت كیفیت جامع (T.Q.M) نـه تنها هزینه های خریدار را كاهش می دهد (زیرا نیازی به بازرسی و برگشت محصول معیـــــوب ندارد) بلكه به نفع عرضـــه كننده هم تمام می شود (زیرا از دوباره كاری یا تولید محصول معیوب كه باید از بین برود، جلوگیری می كند).

جهانی شدن بازار بورس اوراق بهادار، ازدیاد جمعیت، افزایش معامله های ارزهای خارجی توسط وسایل الكترونیكی به مراتب بیش از معامله های بازرگانی و خدمات و جهانی شدن بازارهای محصولات و تولیدات از ویژگیهای آینده است.

تجارب الكترونیكی شامل هر فعالیت تجاری و عملیاتی داخلی و خارجی است كه روی شبكه اینترنت انجام می شود. فروشهای عمده ازطریق اینترنت به وسیله شركتهای زیادی انجام می شود. درحال حاضر اینترنت اجــــازه می دهد كه استفاده كنندگان از سیستم های پرداخت مختلف مانند كارتهای اعتباری، كارتهای هوشمند و یا پرداختهای میكرواینترنت استفاده كنند. در آینده از ویدئو كنفرانسها برای ارتباط بین مدیران كارگاهی و مدیرانی كه در منزل یا شهرها و جاهای دور دیگری هستند استفاده بیشتری خواهدشد. مدیران راجع به استفاده موفقیت آمیز داده های الكترونیكی و تصمیم گیری براساس فروش، هزینه های تولید و اطلاعات موجود لحظه ای روی كامپیوتر شخصی بحث خواهند كرد.

آنها عملیات خود را روی اینترنت انجام می دهند و به اطلاعات مالی از راه كامپیوترها دسترسی پیدا خواهند كرد. و راهكارهای مختلف بازرگانی را به وسیله سیستم های مكانیزه به سراسر جهان مخابره خواهندكرد. پردازش كامل اطلاعات بین عرضه كنندگان و مشتریان در تمام سطح دنیای تولید، یك استراتژی معمول خواهدبود و استفاده از روباتها و سیستم های هوشمند در محیطهای تولید بیشتر خواهدشد. محیطهای كار آینده كاملاً دیجیتال خواهدشد. یعنی با سازمانهای بدون كاغذ مواجه هستیم.

در چند سال آینده استفاده از قوه ناطقه برای تعامل با تلویزیون، رایانه های شخصی یا دیگر ادوات شخصی همراه، عمومیت خواهدیافت. فناوری، شناخت صدا را با درك زیان طبیعی پیوند خواهد داد تا رایانه بتواند قصد و خواسته انسان را تعیین كند. ساخت تركیبات صدا درجهت بهبود، به شدت از صداهای مشابه آدم مصنوعی كه امروزه می شنویم تفاوت خواهد داشت. رایانه هـــایی كه می بینند و می شنوند و یاد می گیرند، فناوری دیجیتال را به عرصه های بسیار زیاد جدیدی گسترش خواهند داد، عرصه هایی كه با رابطه هایی چون صفحه كلید امكـان پذیر نبودند، جامعه سازی یكی از عرصه های عمده رشد شبكه تارعنكبوتی درسالهای آینده است. در آینده مدیران ارشد جهت تامین و حفظ مزیتهای رقابتی با چالشهای گوناگونی روبرو هستند كه برخی از آنان عبارتند از:

▪ سازگاری با تغییرات مستمر در شرایط اقتصادی و تكنولوژی جهانی؛

▪ عرضه تولید، محدود به اقتصاد ملی نیست و هرجا كه مجموعه های كارآمدتری از عوامل تولید وجود داشته باشد می تواند مكانی برای تولید محسوب گردد؛

▪ تغییر مفهوم خودكفایی به خوداتكایی، زیرا با پیشرفت علم و تكنولوژی، خودكفایی امری غیرعملی و احساسی خواهدبود؛

▪ گسترش فعالیت بازار سرمایه از بازار ملی به بازار جهانی؛

▪ منطقه گرایی و ظهور بازارهای منطقه ای؛

▪ رقابت برای جذب سرمایه گذاری خارجی؛

▪ افزایش سریع و روزافزون تجارت خدمات به جای تجارت كالاها؛

▪ ایجاد مناطق آزاد صنعتی و تجاری؛

▪ پرورش نیروی كار انعطاف پذیر.

در آینده مدیران صنایع مجبورند در دنیای رقابت آمیز، كارآمدترین، با صرفه ترین و روزآمدترین شیوه ها را به كار گیرند تا از رقبای خود عقب نمانند.

مجله تدبیر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است

پر بازدیدترین ها

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
Powered by TayaCMS