دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن

No image
اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن، روز گذشته در قم به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن کریم که با هدف اجرای طرح تدریس و آموزش در مدارس علمیه خواهران، در اردوگاه فاطمه زهرا(س)، برگزار شد، اول مردادماه، به کار خود پایان داد.
خانم ناصح، مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کارگاه از 27 تیرماه، در قم آغاز شده بود که اول مرداد ماه با برگزاری آزمون پایان دوره به کار خود پایان داد.
وی افزود: در این دوره آموزشی، 85 نفر از بانوان طلبه از پنجاه مدرسه علمیه حضور داشتند که به مدت چهار روز در یک کارگاه علمی به روش‌های جدید و همچنین رفع نواقص علمی خود پرداختند.
ناصح با بیان این که دوره یادشده به صورت مقدماتی برای آن دسته از بانوان طلبه مدارس علمیه‌ای که موفق به حضور در این دوره‌ها نشدند، برگزار شد و خاطر نشان کرد: به زودی دوره تکمیلی برای این گروه در شهریورماه برگزار می‌شود و بانوان طلبه می‌توانند با حضور در این دوره به نتایج علمی خوبی دست یابند.
مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: منبع درسی این کارگاه آموزشی، کتاب«تدبر روش‌مند در قرآن»، اثر استاد الهی‌زاده است که اساتید با گذراندن آن جهت تدریس در مدارس علمیه گواهی تدریس دریافت می‌کنند.
گفتنی است، تاکنون 390 استاد از 156 مدرسه علمیه سراسر کشور، این دوره‌ها را گذرانده‌اند که 73 مدرسه علمیه دیگر باید در این طرح شرکت کنند و تا‌کنون دوازده دوره تدبر روشمند در قرآن کریم در سطح مقدماتی برگزار شده است، که شش دوره مقدماتی، پنج دوره تکمیلی و یک دوره عالی برای بانوان مربی تدبر روشمند در قرآن، در تابستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

علم و معنويت؛ همگرايي يا واگرايي

علم و معنويت؛ همگرايي يا واگرايي

مقاله حاضر به بررسي وجوه همگرايي يا واگرايي بين علم و معنويت مي‌پردازد. موضوع ارتباط یا جدایی بین علم و معنویت از گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز منشأ بحث‌های فراوانی بین اندیشمندان است.
نسبت خدا و انسان در عرفان

نسبت خدا و انسان در عرفان

انسان در نظام عرفان اسلامی، جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد؛ به طوری‌که او را به‌گونه‌ی ممتازی از دیگر مخلوقات متمایز ساخته است. انسان با برخورداری از جامعیت اسماء الهی، به مثابه آیینۀ تمام نمای آفریدگار جهان هستی است
مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.
عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

در این مقاله تلاش میشود تا به بررسی جنبش‌های نوپدید دینی به عنوان محصول جهانی‌شدن در حوزه معنویت پرداخته شود.

پر بازدیدترین ها

نسبت خدا و انسان در عرفان

نسبت خدا و انسان در عرفان

انسان در نظام عرفان اسلامی، جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد؛ به طوری‌که او را به‌گونه‌ی ممتازی از دیگر مخلوقات متمایز ساخته است. انسان با برخورداری از جامعیت اسماء الهی، به مثابه آیینۀ تمام نمای آفریدگار جهان هستی است
عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

عقل گريزي و شريعت‌ستيزي در انديشه‌ي پائولوكوئليو و اشو

بررسي ديدگاههاي دو تن از رهبران جنبشهاي معناگراي نوظهور، پائولوكوئليو و اشو درباره عقل و شرع با رويكردي انتقادي و برپايهي معارف معنوي و مباني عرفان اسلامي
علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

علت شناسي جنبش‏هاي نوپديد ديني

در این مقاله تلاش میشود تا به بررسی جنبش‌های نوپدید دینی به عنوان محصول جهانی‌شدن در حوزه معنویت پرداخته شود.
مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

مسأله زن و زناشويي در عرفان اسلامي

این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.
آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

آسيب‏ شناسي عشق در معنويت‏هاي نوظهور (مطالعه‏ ي موردي اشو و پائولوکوئليو)

عشق در بیشتر داستانهای کوئلیو معطوف به جنس مخالف است و در مابقی آنها نیز متعلقی ناسوتی دارد. عشقی را که اشو ترویج میکند و قابل احترام میداند، هیچگونه متعلقی ندارد و بسیار مطلق و مبهم است. عشق مورد نظر او سمت و جهتی نداشته و متوجه هیچکس نیست.
Powered by TayaCMS