دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آغاز دومین روز اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور سران نظام

No image
آغاز دومین روز اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور سران نظام دومین روز اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین و علمای بلاد، صبح امروز، با موضوع«روحانیت و نظام»، در قم آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز ششمین اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین و علمای بلاد، امروز، 30 خرداد‌ماه، با حضور سران قوای مققنه، مجریه و قضاییه در قم برگزار می شود.
در ابتدای این مراسم تصاویری از آیت الله مشکینی(ره)، رییس سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پخش شد که وی به حاضرین خیرمقدم گفت.
در ادامه آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت ابراز داشت: باید روحانیت و حوزه های علمیه نسبت به حفظ کیان حاکمیت اسلامی عنایت خاصی داشته باشند.
وی تصریح کرد: هم‌چنان که امام راحل(ره) فرمودند که حفظ اساس حکومت اسلامی از اوجب واجبات است ما نیز باید برای حفظ این کیان تلاش کنیم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید همکاری همه علما برای پیشبرد اهداف عالی اسلام و ترویج دین مقدس اسلام و حکومت اسلامی باشد.
در ادامه این همایش علمای بلاد به ارائه دیدگاه‌ها خود درباره وظایف روحانیت و نظام می‌پردازند.
روز گذشته اجلاسیه در کمیسیون‌های سه‌گانه با موضوعات«جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام اسلامی»، «مطالبات و انتظارات متقابل» و «راهبردها و خط‌ مشی‌ها» تشکیل جلسه دادند.
رابطه و نقش روحانیت در اسلامیت نظام، تأثیر متقابل عملکرد روحانیت و نظام، بازشناسی خلأهای ارتباطی روحانیت و نظام، روحانیت و حوزه‌های علمیه پایگاه ایدئولوژیک نظام؛ از محورهای کمیسیون«جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام اسلامی» از مهم‌ترین بخش‌های این کمیسون‌ها به شمار می‌آید.
همچنین در کمیسیون«مطالبات و انتظارات متقابل»، سه سطح از سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان، قانونگذاری و حقوق اجرایی، نهادینه کردن مسؤولیت روحانیت و حوزه علمیه؛ نسبت به تعمیق عینیت دین و سیاست در نظام آموزشی و پژوهشی حوزه، مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، ساعتی دیگر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضائیه، و حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس تشخیص مصلحت نظام؛ سخنرانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

کتاب جامعه برتر

کتاب جامعه برتر

کتاب «جامعه برتر» با نگاهی عمیق و نو در کلمات گهربار امیرالمؤمنین علیه السلام، بحث امر به معروف و نهی از منکر را مورد بررسی قرار داده است.

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS