دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست

No image
آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست
آیت الله استادی در جمع عزادارن حسینی گفت: مردم باید با تاسی به امام حسین (ع) نماز اول وقت را احیا کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، در جمع عزاردان حسینی حرم حضرت معصومه(س) همه مسلمانان جهان رابه زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر فرا خواند و گفت: اگر امام حسین(ع) هدف از قیام خونین خود را اصلاح امت رسول خدا(ص) معرفی می کند؛ بی گمان منظور از اصلاح امت، همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در زمان آن حضرت، نهی از منکر مبارزه با یزید بود.
 
وی در ادامه افزود: اگر مردم در جامعه اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از دیگر جوامع متمایز می گردند و به فرمایش قرآن در زمره بهترین امت‌ها قرار می‌گیرند.
 
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما مسلمانان در اطراف خود زمینه های گناه را ببینیم و به بهانه عدم تاثیر به راحتی از کنار آن بگذریم، دیگر نمی توان گفت جامعه ما یک جامعه اسلامی است؛ زیرا جامعه ای که درخیابان‌ها، ادارات و کوچه و بازار آن گناه صورت گیرد، نمی‌تواند یک جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اسلامی بودن یک جامعه به این است که احکام الهی در آن اجرا شود. اگر احکام الهی مورد بی توجهی قرار گیرد گناه و فساد فراگیر خواهد شد.
 
 
آیت الله استادی یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از گناه و فساد در زندگی فردی و اجتماعی را شرکت در مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: در زیارت امام حسین(ع) پس از سلام، به آن حضرت تجدید پیمان می‌کنیم از این رو باید با فاصله گرفتن از گناه و معصیت به این عهد و پیمان پایبند باشیم.
 
وی همچنین به اهمیت نماز اول وقت در سیره و روش سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و اظهارداشت: به همه علاقه مندان و دوستداران آن حضرت توصیه می‌کنم تا با تاسی از این امام بزرگوار که در میدان جنگ، نماز اول وقت را به پا داشتند،  نماز خود را در اول وقت به جای آورند و بدین وسیله دوستی و پیوند خود را با امام حسین(ع) دو چندان کنند.
 
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS