دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.
آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: وظیفه روحانیت سنگین است، ولی جهان آماده شنیدن حق است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به حدیث غدیر اشاره کرد و گفت: در میان احادیث نقل شده از پیامبر (ص) تواتر هیچ حدیثی از حدیث غدیر بیشتر نیست و در کتب شیعی و سنی نقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی 110 نفر از صحابه پیامبر را در سند روایت حدیث غدیر نام برده است و این دلالت بر متواتر بودن آن دارد.
وی افزود: مشکل اهل‌سنت عدم برداشت صحیح از دلالت حدیث است، ولی اگر تاریخ آن را مطالعه کنند ابهامی برایشان به وجود نمی‌آید.
این مرجع تقلید با توجه به اینکه بیعت امامت مربوط به عید غدیر است، افزود: امامت حضرت علی (ع) قبل از غدیر اعلام شده بود، ولی رسمیت آن به عید غدیر مربوط است.
وی به منطق قوی شیعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در غرب و شرق دنیا گوش شنوا برای شنیدن حرف حق وجود دارد و لذا شیعه باید از منطق قوی خود استفاده کرده و حقانیت خود را اثبات کند.
سبحانی به تبلیغ غیر صحیح سلفی‌ها اشاره کرد و افزود: چون منطق شیعه قوی و در حال پیشرفت است، آنها از استدلال و منطق صحیح شیعه نگرانند.
وی با تاکید بر پیشرفت شیعیان در علوم مختلف گفت: نباید به داشته‌های فعلی خود اکتفا کنیم، چون مخاطبین از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی از آگاهی لازم برخوردارند لذا باید دانش روحانیت چند برابر شود.
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در مراسم رونمایی از بزرگترین سایت شیعی به زبان اسپانیولی،گفت: اگر حضرت حجت (عج) صد سال پیش ظهور می‌کرد، پیامش را باید از طریق اعجاز به جهانیان می‌رساند، ظاهراً کار حضرت اعجاز نیست و مستند به امور طبیعی است.
وی اظهار کرد: بسیار باارزش است عده‌ای از طلاب و اندیشمندان در قم زبان اسپانیولی را یاد گرفته‌ و پیام اسلام اهل‌بیت (ع) را از طریق این زبان به ششصد میلیون اسپانیولی می‌رسانند.
وی افزود: ابزار و امکاناتی که دشمن آن را ساخته و در اختیار ما هم قرار دارد، باید از آن به نفع اسلام بهره بگیریم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که امام زمان (عج) برای جهانیان است و پیام او به طریقی است که به همه جهان می‌رسد.
سبحانی تصریح کرد: خداوند ابزار رسانه‌ای را در اختیار ما قرار داده تا زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشیم و پیام آن حضرت را جهانیان بشنوند.
وی گفت: مدیریت در درجه اول سعه‌صدر می‌خواهد و اگر کسی کاری را قبول کرد نباید دنبال کارهای دیگر برود که در این صورت کاری از پیش نخواهد برد.اگر فعالیتی بخواهد پایدار باشد باید فقط الهی باشد.
وی به فعالیت‌های موسسه اندیشه شرق اشاره و تاکید کرد: اگر این موسسه می‌خواهد موفق باشد، باید صرفاً کار فرهنگی تبلیغی انجام دهد و هیچ‌گونه حالت جناحی به خود نگیرد.
رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق (ع) تصریح کرد: باید در سایت این موسسه به مسایل و مناقب به صورت مثبت پرداخته شود و مسایل تفرقه‌افکن مطرح نشود.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

اصول تربیتی بنیانی هستند که در جریان تربیت، اجتناب‏ناپذیر است و به‌عنوان دستورالعملی کلی، تمام جریان تربیت را تحت سیطره و نفوذ خویش دارند و در صورت تخطی از آنها، رسیدن به هدف آرمانی تربیت دستخوش مخاطره می‏شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اصول تربیت تبلیغی از منظر آموزه‌های اسلامی است.
Powered by TayaCMS