دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مسلمانان با مقتضیات زمان حرکت کنند

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ مسلمانان با مقتضیات زمان حرکت کنند
آیت الله سبحانی در جمع نمازگزاران روزه‌دار در مدرسه علمیه حجتیه قم با اشاره به صلح منطقی و معقولانه امام حسن(ع) خاطر نشان کرد: اسلام در کنار دعوت به مبارزه با شرک، صلح و مدارا را در مواقع لازم توصیه می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی، استاد عالی حوزه علمیه قم، دیروز در ادامه جلسات تفسیر سوره رعد که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار می‌شود، ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن(ع) و با اشاره به فضایل اخلاقی و الهی این امام همام گفت: تمامی سخنان معاندانه که به ایشان نسبت می‌دهند از سوی امویان و دشمنان اهل بیت(ع) صورت گرفته است تا با ترور شخصیتی ایشان، نسل مبارک پیامبر اکرم(ص) را خدشه‌دار کنند.
وی در ادامه به تبیین شرایط صلح امام حسن(ع) و معاویه پرداخت و افزود: دوران ده ساله خلافت و امامت امام حسن(ع) بسیار سخت و دردناک سپری شد.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز داشت: در سپاه جنگی ایشان، تنها عده قلیلی از یاران و دوستداران واقعی ایشان بودند و بسیاری دیگر، از خوارج و دنیاطلبانی بودند که نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) بغض و کینه داشتند.
آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: جمعیتی که به جهاد ایمان نداشته باشند و اسیر مطامع دنیوی شوند، هیچ‌گاه پیروز نخواهند شد.
رییس مؤسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ارتش روم شرقی با شنیدن رویارویی سپاهیان امام حسن(ع) و معاویه به سمت شبه جزیره‌العرب حرکت کرد تا با تضعیف مسلمانان، اسلام را ریشه کن کند.
وی در ادامه افزود: با این وضعیت و با در نظر گرفتن مصلحت اسلام و سیاست خارجی مسلمانان، صلح امری منطقی و معقولانه بود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام تنها به جهاد و مبارزه مسلحانه با شرک دعوت نمی‌کند، اظهار داشت: مسلمانان بایستی برخی مواقع با در نظر گرفتن مقتضیات و مصالح جامعه، با لشکر کفر مدارا و صلح کنند.
آیت‌الله سبحانی در پایان با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع) در تاریخ تصریح کرد: قبرستان بقیع، هر انسانی را به یاد شقاوت‌ها و عداوت‌های وهابیان با مذهب والای تشیع می‌اندازد.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS