دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ حوزه نیازمند شبکه ماهواره‌ای مستقل است

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ حوزه نیازمند شبکه ماهواره‌ای مستقل است حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر حوزه علمیه قم بر تاسیس شبکه ماهواره‌ای مستقل از سوی حوزه علمیه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، دوشنبه گذشته در دیدار آیت الله مقتدایی، مدیر جدید حوزه علمیه قم ضمن تبریک قبول این مسؤولیت خطیر به وی گفت: انتظار امروز مردم از حوزه با زمان گذشته بسیار تفاوت کرده است. حوزه امروز باید بتواند پاسخگوی نیازهای فکری و مذهبی مردم باشد.
وی با تأکید بر ضرورت تبلیغ و ترویج معارف دین با استفاده از ابزارهای روز اظهار داشت: حوزه باید خود را به همه وسائل ارتباطی و رسانه‌ای دنیای امروز مجهز کند و با ایجاد یک شبکه‌ ماهواره‌ای مستقل، دین مقدس اسلام را به زبان‌های زنده دنیا تبلیغ کند.
این مرجع تقلید با تأکید بر حفظ استقلال حوزه، ارتباط همیشگی علما و طلاب با مردم را از امتیازات حوزه خواند و افزود: مردم باید بدون وجود مانعی با علماء و روحانیان در ارتباط باشند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند و مسؤولان امر نیز با برنامه‌ریزی‌ صحیح، زمینه حضور طلاب را در مناطق روستایی و شهری فراهم کنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، رمز موفقیت روحانیت را مردمی بودن این قشر دانست و اظهار داشت: روحانیت بایست با حفظ شؤونات، زی طلبگی، قناعت و ساده‌زیستی، وظیفه اصلی خویش را که همان هدایت و ارشاد مردم است، انجام دهد.
وی به بخشی دیگر از وظایف مدیریت حوزه علمیه اشاره کرد و افزود:حوزه باید با شناسایی نخبگان علمی، وسایل آموزش و رفاه آنان را فراهم کند و در این راه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طلاب و فضلای حوزه علمیه، جامعیت علمی کسب کنند.
این مرجع تقلید در پایان خطاب به مدیر حوزه علمیه قم گفت: مسؤولیت جدید شما بسیار سنگین است و اینجانب با توجه سوابق بسیار خوب شما و حسن ظنی که همیشه به جنابعالی داشته‌ام، امیدوارم بتوانید با درایت و تدبیر در خدمتگزاری به حوزه علمیه که صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است، به موفقیت‌‌های بزرگی نائل شوید و قلب آن وجود مقدس از شما خشنود شود.
در ابتدای این دیدار آیت الله مقتدایی، مدیر جدید حوزه علمیه قم گزارش مبسوطی از وضعیت کنونی حوزه علمیه قم، حوزه‌های شهرستان‌ها و برنامه‌ها و طرح‌های خود ارایه کرد.
گفتنی است، آیت الله مقتدایی، در اولین ملاقات رسمی خود با مراجع تقلید، دوشنبه گذشته با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

اصول تربیتی بنیانی هستند که در جریان تربیت، اجتناب‏ناپذیر است و به‌عنوان دستورالعملی کلی، تمام جریان تربیت را تحت سیطره و نفوذ خویش دارند و در صورت تخطی از آنها، رسیدن به هدف آرمانی تربیت دستخوش مخاطره می‏شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اصول تربیت تبلیغی از منظر آموزه‌های اسلامی است.
Powered by TayaCMS