دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ علم بدون اخلاق خطرآفرین است.

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ علم بدون اخلاق خطرآفرین است.
رییس دانشگاه پیام نور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، علم بدون اخلاق را خطرآفرین خواند و اظهار کرد: باید ابواب علم و معرفت را در جامعه باز کنیم و به دنبال آن با طی کردن مراحل علم و عمل قله‌های معرفت را تسخیر کنیم.
وی افزود: ارزش انسان به داشتن علم است و بزرگ‌ترین و بالاترین صفات الهی نیز عالم بودن و علم آموزی است.
صافی گلپایگانی افزود:‌ انسان به هر میزان که در علم و آموزش جلو می‌رود، مجهولات بیشتری نیز رو به رویش می‌بیند که باید برای یافتن راه آن و پی‌بردن به دانش آن در جامعه تلاش کند.
وی خاطر نشان کرد: هیچ فقری بدتر از فقر علمی نیست و هیچ صدقه‌ای بالاتر از علم‌آموزی به دیگران نخواهد بود.
صافی‌گلپایگانی ادامه داد:‌ هیچ بنایی بالاتر از بنای علمی نیست و هر کسی که در راه آموزش علم به دیگران خدمت می‌کند به نوعی در راه خدا انفاق کرده و برای او پاداش فراوانی از سوی خداوند متعال در نظر گرفته می‌شود.
وی با تاکید بر بالا بردن جنبه‌های معنوی دانشجویان افزود: باید به جنبه‌های معنوی، اخلاقی و دینی دانشجویان توجهی ویژه داشت.
وی تصریح کرد: منشا همه کمالات در انسان علم است، باید تلاش کرد تا تمام علوم در جامعه گسترش یابد. اگر برخی از رشته‌های علمی در جامعه وجود نداشته باشد، آن جامعه دچار کمبود و نقص بزرگی خواهد بود.
استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: عالم شدن علمای گذشته به این دلیل بوده است که آنها هیچ نظری به مال دنیا نداشته‌اند و تنها مساله مهم قداست علم بوده است و همین مساله سبب رسیدن آنها به مقام‌های عالی شده است.
صافی گلپایگانی همچنین بر تحصیل علم توسط بانوان و در شهر خود تاکید کرد و گفت:‌ اگر تحصیلات بانوان در محل سکونت آنان و به صورت دینی انجام پذیرد از بسیاری ازمفاسد و انحرافات جلوگیری به عمل خواهد آمد.
در ابتدای این جلسه نیز سیدمحمد حسینی،‌ رییس دانشگاه پیام نور کشور ومعلون وزیر علوم، از وضعیت دانشگاه پیام نور گزارشی ارایه کرد و گفت: دانشگاه پیام نور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بیش از 20 سال از تاسیس آن می‌گذرد.
وی با بیان اینکه 90 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور بومی‌هستند،‌ گفت: برای فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سالجاری 15 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS