دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ در مسائلی که اسلام اجازه داده نباید سختگیری کنیم

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ در مسائلی که اسلام اجازه داده نباید سختگیری کنیم
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت:‌ روحانیون باید به فکر جوانان باشند تا با فرهنگ اصیل اسلامی جوانان را بیمه کنند، برخی افراد در مسائلی که شرعاً اشکالی ندارد سختگیری می‌کنند، در حالی که در مسائلی که اسلام اجازه داده نباید سختگیری کنیم.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ملی جوانان، آیت‌الله مکارم شیرازی پس از استماع گزارش معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی جوانان درباره عملکرد سازمان ملی جوانان خطاب به مدیران استانی و ستادی حاضر در جلسه افزود: به حمدالله جوانب مطلب در مورد مسائل جوانان مورد توجه است و چیزی مورد غفلت نیست.
وی با اشاره به اینکه مسائل جوانان از مهمترین مسائل جامعه هستند، گفت: جوانان منبع مهمترین نیروی جامعه محسوب می‌شوند. این نسل در مسائل علمی پیشتاز و در مسائل اجتماعی فعالند و نیروی کارشان بسیار قوی است. همچنین جوانان در میدان نبرد با دشمنان از همه آماده‌ترند. این سرمایه‌ها باید حفظ، پاسداری و جهت دهی شوند و در عین حال پرورش یابند. نسل جوان در عین حال که نیروهای بسیار فعالند، ولی صفای دلی دارند که آسیب‌پذیر است و خطر، بسیاری از آنها را تهدید می‌کند همچنان که امیرالمومنین (ع) می‌فرماید، قلب جوانان مانند زمینی است که هر بذری در آن بپاشند رشد و توسعه خواهد یافت.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: می‌دانیم که دشمن بیش از همه چشم به طیف جوان دوخته و هدف تیرهای دشمنان نسل جوان ما هستند و تنها هدفشان در طراحی و برنامه‌ریزی‌های کلان، انحراف جوانان از مسائل دینی و مذهبی است. دشمنان زمانی که بر جوانان مسلط شوند به آرزوی خود خواهند رسید و آن هنگام بر ملت‌ها سیطره خواهند داشت. هم‌اکنون جمعیت جوانان کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها از آمار بالایی برخوردار است و از این رو حساسیت ما در مسائل مربوط به جوانان باید زیاد باشد.
وی با اشاره به اینکه آمار بهترین ابزاری است که می‌‌تواند حقایق نهفته اجتماع را روشن کند بر مشخص شدن آمار در حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: باید دستگاهی وجود داشته باشد که آماری از تمام حوزه‌ها تهیه کند. امروز لازم است که از کارهای موازی و تکراری در مورد جوانان پرهیز شود و همه با هم هماهنگ شوند. با توجه به آنکه کار زمین مانده زیاد است، چرا باید نیروهای ما در کارهای موازی تلف شوند.
این مرجع تقلید در پاسخ به این سوال که آیا براساس میل جوانان در مسائل این قشر باید دنباله روی کرد یا رهبری، گفت: دنباله روی فرهنگ غربی‌ها است و رهبری و هدایت و جهت دهی، فرهنگ اسلام است.
وی با اشاره به اینکه وجود انجمن‌های اسلامی دانشجویان در آمریکا نشان می‌دهد که فرهنگ اصیل دینی می‌تواند جوانان را حتی در کشورهای خارجی حفظ نماید گفت: برخی افراد در مسائلی که شرعاً اشکالی ندارد سخت‌گیری می‌کنند. در مسائلی که اسلام اجازه داده است نباید سخت‌گیری و ممانعت کنیم.
 
 
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS