دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود

No image
آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود
آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: در زمانی زندگی می‌کنیم که شعارهای اسلامی و انقلابی در جامعه سازنده و رو به بالندگی است.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر روز پنجشنبه در دیدار معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از آغاز انقلاب اهمیت تربیت نسل جوان مورد توجه مسوولان قرار گرفت.
وی افزود: از انقلابی که بر اساس اسلام و قرآن شکل می‌گیرد انتظار می‌رود بیشترین اهمیت را به تربیت و اخلاق نسل جدید داشته باشد اما در 30 سال گذشته این کار به نتیجه مطلوب نرسید.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید افرادی صمیمانه و منصفانه علت این ناکامی‌ها را بررسی کنند.
این استاد حوزه تصریح کرد: در رژیم گذشته چیزی به نام معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش سابقه نداشت و برای چنین طرحی سازوکارهای اجرایی نیاز بود که میلیون‌ها دانش‌آموز تربیت شوند.
مصباح‌یزدی گفت: بسیاری از نیروهای متخصص و توانمند و متعهد را جنگ تحمیلی از ما گرفت و بعدا کسانی که برای امر پرورش در آموزش و پرورش انتخاب شدند تربیت شده این کار نبودند و از روی اضطرار و دلسوزی وارد این عرصه شدند.
وی افزود: همه انتظار داشتند تا این طرح تدریجا رشد کند اما متاسفانه این رشد حاصل نشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دوران انقلاب، دشمن درست در مقابل عاملی که ما می‌خواستیم فعالیت کنیم با تمام نیرو شروع به فعالیت کرد و این ایجاب می‌کرد ما در مقابل نقشه‌های آنان فعال‌تر باشیم.
وی افزود: نه تنها این نقشه‌ها فراهم نشد بلکه عناصر ضعیف و تحت‌تاثیر فرهنگ غیراسلامی در دستگاه‌های ما نفوذ کردند و حتی زمینه برپایی کودتا علیه اصل نظام را فراهم کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه تصریح کرد: با توجه به نیازهایی که جامعه پیدا کرده و مفاسد فرهنگی که روز به روز از خارج به ما تحمیل می‌شود، تقویت معاونت پرورشی بسیار مفید و ضروری است که باید انجام بگیرد.
مصباح‌یزدی گفت: اگر بخواهیم این کار جدی باشد و موفق شویم و شکست گذشته تکرار نشود باید برنامه‌ریزی عمیق و حساب شده برای احیای این طرح انجام بگیرد.
وی یادآور شد: باید بهترین کسانی که از لحاظ نظری و تجربی دارای بینش عمیق در آموزش و پرورش هستند در کوتاه‌مدت استفاده کنیم تا راه‌حلی برای برطرف شدن نیازهای مردم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای ارایه طرح‌های دقیق پرورشی در کنار کارهای کوتاه‌مدت باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود که بتواند در سال 50 هزار فارغ‌التحصیل داشته باشد.
رییس موسس آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اگر یک دهم بودجه‌ای که برای ورزش صرف می‌شود برای تربیت مربی هزینه شود در سال هزار مربی تربیت خواهند شد و این طرح موفق خواهد شد.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های پرورشی باید مجلس از لحاظ قانونی و دولت از لحاظ نیروی انسانی و مالی حمایت کند و تک تک افراد در این کار مسوول هستند.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS