دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله نوری همدانی؛ خود کم‌بینی و خودباختگی از ویژگی‌های حکومت استبدادی پهلوی بود.

No image
آیت الله نوری همدانی؛ خود کم‌بینی و خودباختگی از ویژگی‌های حکومت استبدادی پهلوی بود. آیت‌الله نوری همدانی:
خود کم‌بینی و خودباختگی از ویژگی‌های حکومت استبدادی پهلوی بود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دانشجویان تربیت معلم شهید مدنی گفت: امریکایی‌ها به دلیل کوتاهی دستشان از منافع مسلمانان، به قرآن بی‌ احترامی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح دیروز در دیدار جمعی از دانشجویان تربیت معلم شهید مدنی و گروهی از فرهنگیان سراسر کشور گفت: وقتی نظامیان امریکا قرآن را به گلوله می بندند، دلیل کارشان این است که این‌ها قبلاً مال و ثروت و دارایی‌های ما را غارت می‌کردند؛ ولی با وجود انقلاب اسلامی و موجی که انقلاب ایجاد کرد، دست استکبار از این منافع کوتاه شد.
وی در ادامه به حفظ انقلاب تأکید کرد و گفت: این‌که امام راحل فرمودند، «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» به این دلیل بود که آنان از درک ارزش انقلاب بی‌خبرند و نمی‌دانند که این انقلاب چگونه به وجود آمده است.
این مرجع تقلید، ارزشمندی علم را در اسلام به همراه ایمان دانست و افزود: علم به انسان قدرت می‌دهد و در اسلام علم، فرهنگ و اخلاق سکولار نداریم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه گفت: عالِمی که ایمانش ضعیف و حریص باشد، مانند دزدی است که شبانه با چراغ به دزدی می‌رود و کالاهای بهتر را می‌برد.
این استاد خارج فقه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: علم باید با تفکر همراه باشد و کسب علم باید با تفکر و تحقیق و پژوهش و دقت همراه باشد و اگر علم با تفکر همراه باشد به نوآوری و شکوفایی دست پیدا می‌کنید.
این استاد سطح عالی حوزه اظهار داشت: حکومت قبل از انقلاب زیر سلطه استکبار در نهایت خودکم‌بینی و خودباختگی به وجود آمده بود، به گونه‌ای که زن‌های محجبه، طلاب و متدینین را مرتجع می‌خواندند.
این مرجع تقلید گفت: ما باید تاریخ گذشته را مطالعه کنیم و بدانیم که حاکمان چه ظلم و ستم‌هایی را انجام داده‌اند و مردم چگونه انقلاب کردند و دستاوردهای انقلاب چه بوده است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان سخنانش، به مقام زن در اسلام اشاره کرد و گفت: در زمان قبل از انقلاب برای بدبین کردن زن‌ها نسبت به اسلام می‌گفتند که اسلام به زن‌ها اهمیت نمی دهد، در حالی که ارزش هر فردی در اسلام به ایمان و تقوا و عمل صالح است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

اصول تربیتی بنیانی هستند که در جریان تربیت، اجتناب‏ناپذیر است و به‌عنوان دستورالعملی کلی، تمام جریان تربیت را تحت سیطره و نفوذ خویش دارند و در صورت تخطی از آنها، رسیدن به هدف آرمانی تربیت دستخوش مخاطره می‏شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اصول تربیت تبلیغی از منظر آموزه‌های اسلامی است.
Powered by TayaCMS