دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

امام جمعه اصفهان؛ عزاداری بدون بیان فضائل اهل بیت؛ زیان بار است

No image
امام جمعه اصفهان؛ عزاداری بدون بیان فضائل اهل بیت؛ زیان بار است به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور ائمه جمعه و جمعی از امامان جماعت ادارات و مساجد و روحانیان مستقر در طرح هجرت در استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی؛ همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور ائمه جمعه و جمعی از امامان جماعت ادارات و مساجد، روحانیان مستقر و خواهران مبلغ سطح استان، در اصفهان برگزار شد.
آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در اصفهان، در این همایش، بصیرت، آگاهی و تحقیق در دین و شناخت زمان را یکی از محورهای عملی روحانیان دانست و افزود: برای روحانیان؛ مطالعه، درک و شناخت کامل مطالب، تحقیق و نو بودن مطالب خصوصاً به روزکردن آثاری که از سوی گذشتگان به دست ما رسید؛ از ضروریات ترویج اسلام است.
وی سخنرانی و مداحی در مراسم و عزاداری های ائمه اطهار(ع) را مکمل یکدیگر دانست و گفت: حذف سخنرانی روحانیان و اکتفا به مداحی را که در سال های اخیر، در برخی نقاط کشور مرسوم شده، روش نامطلوبی دانست و اظهار داشت: گسترش این شیوه در کشور خطری بزرگ است؛ زیرا عزاداری اهلبیت(ع) همواره باید در راستای آگاهی از تمام مسائل دینی و بیان احکام اسلام باشد و عزاداری بدون درک مسائل دینی و بیان فضائل اهل بیت(ع) زیان بار است.
نماینده ولی فقیه در اصفهان بیان داشت: دعا وسیله ای برای آشنائی و نزدیکی با خدا است و شناخت خدا به تنهایی از دعا به دست نمی آید؛ بلکه همراه با فهم و دریافت مطالب دیگر سودمند است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روحانیان در مجالس ادعیه خوانی ضمن تقویت روح، با موعظه، درک و شناخت مردم را تقویت کنند که تقویت روح بدون درک و شناخت خدا کاری عبث است.
آیت الله طباطبایی در ادامه یکی از وظایف روحانیت و شیعه را گسترش مرام اهلبیت(ع) در سراسر جهان عنوان کرد و گفت: رفتار و کردار ما باید همواره سالم و متأسی از رفتار و کردار ائمه(ع) باشد و با محبت، دیگر مذاهب را نیز به شیعه جذب کنیم.
امام جمعه اصفهان ابراز داشت: متأسفانه روش و سطح فکری تعداد اندکی از متدینین و حامیان آنها، فاقد این شیوه است و با اعمالی که صحیح می دانند مانند فحاشی علنی به مقدسات دیگر مذاهب که سبب وهن دین می شود، دیگران را نه تنها از شیعه و مرام اهلبیت(ع) دور می کند؛ بلکه دشمنی آنان با شیعیان را فراهم می کند.
وی بی احترامی به مقدسات شیعان در برخی از کشورها را بسیار ناگوار دانست و افزود: پس بهتر است برای جلوگیری از این گونه بی احترامی ها و برای عدم شکستن مجدد حرمت ادعیه عزیزمان، کتاب زیارتی خاصی را فقط جهت استفاده در اعمال حج تهیه کنیم.
آیت الله طباطبایی ضمن بیان فضائل زیارت عاشورا اضافه کرد: هیچ کسی جرأت جسارت به زیارت عاشورا و ابا عبدالله الحسین(ع) را ندارد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
Powered by TayaCMS