دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

جشنواره از محتوی تهی شده است | مصاحبه با سام بهشتی

جشنواره از محتوی تهی شده است | مصاحبه با سام بهشتی
جشنواره از محتوی تهی شده است | مصاحبه با سام بهشتی

مصاحبه گیرنده: حسین محمودی فرد

سام بهشتی از منتقدین جوان ولی بسیار فعال سینما هستند که به طور ثابت در مجلهٔ فیلم‌نگار و هراز چندگاهی در مجلات دیگر همچون ۲۴مطلب می‌نویسد. در جشنواره فجر امسال ایشان را قبل از اکران فیلم سربه‌مهر دیدم و مصاحبه‌ای در مورد وضعیت جشنواره انجام دادم که در ذیل می‌آید.

از نظر کیفی جشنواره امسال نسبت به جشنواره‌های گذشته چطور بوده است؟

قطعا پس رفت داشته‌ایم نسبت به سال گذشته و جشنواره‌های پیشین. تولیدات سینمای ایران به لحاظ اتفاقاتی که به لحاظ سیاسی و نگاه حکومتی‌ای که افتاد پس رفت کرده‌ایم و فیلم سازان نمی‌توانند فیلمی را که مطلوب خودشان است بسازند و در نهایت خروجی جشنواره می‌شود  فیلم‌هایی بی کیفیت.

بهترین فیلم به نظر شما کدام فیلم بود؟

قاعده تصادف و گناهکاران بهترین فیلم‌های جشنواره بودند که من در جشنواره سی و یکم دیدم. فیلم قاعده تصادف  از نظر فیلم‌نامه و بهترین تیم بازیگری را داشت و یک فیلم سینمایی تمام عیار بود. اما واقعاً جشنواره از محتوا تهی شده بود و اصلا جشنواره سی و یکم در شان جشنواره فیلم فجر نبود.

فیلم‌های آقایان مهرجویی،بهرام توکلی و داوود نژاد را چگونه دیدید؟

آقای مهر جویی در فیلمش دیالوگی در ذهن مخاطب می‌گذارد با این مضمون که در آمریکا هفتاد ساله‌ها مدام تفریح می‌کنند و به شنا می‌روند و غیره. مهرجویی این روزها دغدغه‌هایش همین هاست. همیشه نمی‌توان توقع داشت که مهرجویی هامون بسازد.
فیلم بهرام توکلی همانطور هم که به خود ایشان گفتم دچار پراکنده‌گویی شده است. فیلم داوود نژاد را دوست داشتم. فضای کار داوود نژاد رئال است و از جنس فیلم های "نیاز" و "مرهم" است.

می‌شود بیشتر توضیح بدهید. از نظر شما فیلم آقای داوود نژاد چگونه بوده است؟

این فیلم را مستندگونه‌وار می‌شود دید. این فیلم رئال است و از مستند برای بیان فیلمنامه‌اش کمک می‌گیرد. این فیلم مستند داستانی است.

بدترین فیلم جشنواره از نظر شما کدام فیلم بود؟

فیلم تهران تا بهشت ساخته ابوالفضل صفاری. در صورتی که فیلم "انتهای زمین"  که اولین فیلم ایشان بود فیلم بهتری بود. به نظرم این فیلم دوتا مستند بود که کنار هم گذاشته بودند و هیچ ربطی به هم نداشتند.

منبع:فیلم نوشتار

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS