دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

رییس دادسرای انتظامی قضات؛ آیت الله مشکینی الگوی رفتاری حوزه های علمیه است

No image
رییس دادسرای انتظامی قضات؛ آیت الله مشکینی الگوی رفتاری حوزه های علمیه است رییس دادسرای انتظامی قضات در مراسم نخستین سالگرد آیت الله مشکینی گفت: آیت الله مشکینی الگوی رفتاری حوزه های علمیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی، رییس دادسرای انتظامی قضات، سوم مردادماه در مراسم نخستین سالگرد آیت الله شیخ علی مشکینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، این عالم وارسته را یکی از استادان متقی و ساده زیست حوزه های علمیه معرفی کرد و گفت: وی سراسر عمر خود را وقف اسلام و انقلاب و ترویج معارف اهل بیت(ع) کرد.
وی با اشاره به تربیت شاگردان بسیار و کتابت آثار ارزشمند فراوان از سوی آیت الله مشکینی خاطرنشان کرد: ایشان شاگردان بسیار زیادی را تربیت کردند که هر یک از آنها امروز استادی توانمند در حوزه های علمیه و افرادی خدمتگزار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.
حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به فضیلت‌های اخلاقی و رفتاری رییس فقید مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بایستی روش و منش زندگی گوهربار آیت الله مشکینی برای همگان و به ویژه نسل جوان و طلاب حوزه های علمیه تبیین شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزات آیت الله مشکینی در برابر رژیم پهلوی اشاره و تصریح کرد: وی از همان آغاز نهضت اسلامی امام خمینی(ره) در کنار ایشان بود و جانانه از انقلاب و قیام امام راحل(ره) دفاع می کرد.
وی ادامه داد: مرحوم مشکینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز همواره مدافع ولایت فقیه و آرمان های انقلاب و شهدا بودند و در خطابه های پرشور نماز جمعه در جهت استحکام بنای یادگار امام می کوشید.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه آیت الله مشکینی در سنگر مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسوولیت های خود خدمات زیادی را به اسلام و به نظام کرد اظهار داشت: در آن زمان که برخی گروه‌ها می‌خواستند ریشه تازه انقلاب را با انحراف بخشکانند، آیت الله مشکینی به صحنه آمده و از هویت انقلاب اسلامی دفاع کردند.


منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

اصول تربیتی بنیانی هستند که در جریان تربیت، اجتناب‏ناپذیر است و به‌عنوان دستورالعملی کلی، تمام جریان تربیت را تحت سیطره و نفوذ خویش دارند و در صورت تخطی از آنها، رسیدن به هدف آرمانی تربیت دستخوش مخاطره می‏شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اصول تربیت تبلیغی از منظر آموزه‌های اسلامی است.
Powered by TayaCMS