دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هشدار شدید اللحن آیت الله مکارم شیرازی نسبت به رواج خرافه

No image
هشدار شدید اللحن آیت الله مکارم شیرازی نسبت به رواج خرافه
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیانی انتقادی نسبت به رواج خرافه پرستی در کشور هشدار داد و از مردم خواست برای برآورده شدن حاجات خود به مبانی اسلامی و قرآنی چنگ بزنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود گفت: متاسفانه از برخی گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که گروهی به جای توسل به انبیای الاهی و مبانی دینی به خرافه پرستی روی آورده‌اند.
وی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) و در جمع روزه داران سخنرانی می‌کرد،‌ نادانی، فرصت طلبی افراد سود جو و بیگانگان را سرچشمه اصلی خرافه پرستی در کشور دانست و اظهار داشت: به مردم هشدار می‌دهم که در دام خرافه پرستان نیفتند و بدانید که در این میان افرادی سود جو و فرصت طلب با هدایت دشمنان در کشور به دنبال ترویج افکار خرافی هستند.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بیگانگان با ترویج افکار خرافه پرستی می‌خواهند مسائل غیردینی را دینی جلوه دهند و شکل عزاداری را در کشور تغییر و جوانان را از مسائل دینی دور کنند.
وی با اشاره به رواج قمه زنی در کشور گفت: من خبر موثق دارم که در زمانی افرادی از برخی سفارت‌خانه‌ها در مشهد به توزیع قمه می‌پرداختند تا از این طریق مسلمانان در میان جهانیان افراد خشونت طلب جلوه دهند.
این مرجع تقلید با بیان این که عزاداری سیدالشهدا بسیار با ارزش و گرانبهاست، تاکید کرد: بسیاری از حل مشکلات در عزاداری سرور شهیدان است و برخی می‌خواهند با جلوه نادرست از این عزاداری‌ها مردم را از اصل اسلام دور کنند در حالی که توسل، نماز شب و اقامه نماز برای امام زمان(ع) از بهترین روش‌ها برای حل مشکلات به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: مردم بدانند وسیله برای توسل فراوان است به سراغ خرافه پرستان، سرکتاب باز کن ها، ستاره شناسان نروند.
این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت فیلم ضد قرآنی فتنه گفت: من این فیلم را دید‌ه‌ام که در بخشی از آن کارهای القاعده، طالبان و قمه زنی آمده است در حالی که هیچ‌ یک از این کارها جزء عقاید مسلمانان به شمار نمی‌رود.
وی تاکید کرد: القاعده افرادی جانی، بی‌سواد و منحرف هستند و طالبان نیز برادر آنهاست و هیچ یک از اعمال آن‌ها از باورها و عقاید مسلمانان شمرده نمی‌شود و این بیگانگان هستند که با ساخت این گونه فیلم‌ها به دنبال منحرف کردن افکار جهانیان می گردند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS