دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو برگزار شد

No image
هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو برگزار شد نشست هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو در دانشگاه روابط بین الملل مسکو برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که بیش از 30 نفر از اساتید زبان و ادبیات فارسی و برخی از دانشجویان دوره دکتری زبان وادبیات فارسی از دانشگاههای مختلف مسکو حضور داشتند گلادکاف معاون رئیس این دانشگاه بر برقراری روابط میان دانشگاههای ایران با روسیه در زمینه تبادل تجربه و برگزاری اقدامات مشترک با دانشگاههای ایران جهت بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش زبان فارسی تأکید کرد.
سپس ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در مسکو ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست در موضوع زبان فارسی ومعنویت سخنرانی کرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت : پیوندی که زبان فارسی با معنویت ایجاد کرده سبب شده که بهره گیری از توحید و یگانه پرستی در قالب این زبان در اوج باشد.
ابراهیمی در خاتمه اعلام کرد که رایزنی فرهنگی همواره آماده است در زمینه های مختلف به کرسیهای زبان فارسی در دانشگاههای روسیه مساعدت کند.
وی همچنین از شرکت کنندگان دعوت کرد تا از سایت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو که به تازگی دو بخش مجلات الکترونیکی فارسی و کتابخانه مجازی فارسی را راه اندازی کرده است بازدید کنند.
در ادامه هم اندیشی گلادکاوا رئیس کرسی زبانهای هند و اروپایی و آفریقای دانشگاه روابط بین المللی وابسته به وزارت امورخارجه روسیه در مورد هماهنگی فعالیتها در زمینه تدریس زبان فارسی سخنرانی کرد. سپس خیتریک پروفسور علوم تربیت از دانشگاه زبانشناسی مسکو در مورد مبانی علمی کتاب زبان فارسی- مرحله ابتدایی به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه این هم اندیشی پالیشوک از دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو در مورد محتوای آموزش زبان فارسی در دانشگاهها سخنرانی کرد. سپس ایوانف رئیس کرسی زبانهای ایرانی انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو در مورد مدرنیزه کردن تدریس زبان فارسی به ایراد سخن پرداخت.
کامنیوا از انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه سخنران دیگر این هم اندیشی بود که درباره ویژگیهای تدریس زبان فارسی در دوره های زبانهای شرقی انستیتوی خاورشناسی آکادمی علوم روسیه صحبت کرد. وی از انستیتوی آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو در مورد نحوه آموزش ترجمه در انستیتوی مذکور گزارش داد.
در خاتمه هم اندیشی طالب آوا از دانشگاه دولتی زبانشناسی در مورد انتخاب متن در مرحله ابتدایی آموزش زبان فارسی سخنرانی کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
Powered by TayaCMS