دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ اسلام هیچ سئوالی را بدون پاسخ نگذاشته است.

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ اسلام هیچ سئوالی را بدون پاسخ نگذاشته است.
آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی گفت: جوانان، امید آینده کشور و نظام اسلامی هستند و دشمن می‌خواهد عقاید آنان را متزلزل و اخلاقشان را آلوده کند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اقشار مختلف مردم اظهار داشت: جوانان باید فاصله خود را با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر آیات قرآن کم کنند، زیرا بالا رفتن علم و دانش باعث تشخیص راه زندگی صحیح و سعادتمند خواهد شد.
وی افزود: تمسک به فرهنگ اسلام و علوی و پرهیز از مجالس آلوده و دوستان ناباب، اخلاق و عقاید اسلامی را حفظ می‌کند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: سایت‌های شیطنت‌آمیز ضد اسلامی و شیعی فعال هستند و شبه‌افکنی می‌کنند و جوانان سئوالات خود را با عالم دینی در میان بگذارند، چون این شبهات با ساده‌ترین استدلال علمی و فلسفی، جواب روشن دارند.
مکارم‌ شیرازی گفت: ما به برکت اهل‌بیت (ع) می‌گوییم سوالی بدون جواب در تمام مسایل دینی اسلام وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقام علمی حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: درباره مقام علمی حضرت علی (ع) هر چقدر بگوییم کم است و در کتب معروف اهل‌سنت بارها نقل شده که در دوران خلافت خلیفه دوم هر مشکلی در مسایل قضایی، اعتقادی و مسایل احکام شرعی پیش می‌آمد، سراغ حضرت علی (ع) می‌آمدند.
وی تصریح کرد: خلیفه دوم بارها به صراحت اعلام می‌کرده اگر روزی مشکلی برای جهان اسلام از نظر علمی پیش بیاید و پاسخ‌گوی این مشکل علی (ع) نباشد، خدا من را زنده نگه ندارد چون آبروی اسلام می‌رود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسایل سیاسی اجازه نمی‌داد مسئله خلافت را به محور اصلی خود برگردانند، اما به مقام و جایگاه علمی حضرت علی (ع)، بارها اعتراف می‌کردند.
مکارم‌شیرازی گفت: بدون ولایت اسلام ناقص است، چون جواب بسیاری از سئوالات ولایت آنها بیان کرد.
وی افزود: اسلام به تفاوت میان پسر و دختر که پسر را تحفه الهی می‌دانستند خط بطلان کشیده بلکه می‌گوید همه، نعمت خدا هستند و همه عزیز و محترم‌اند و این تفاوت‌ها افکار زمان جاهلیت است.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
Powered by TayaCMS