دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ سار، تهدید شده بود ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های ایشان تغییری ایجاد نکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با تسلیت روز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: بانوان باید حضرت خدیجه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر سوره مریم، به شجاعت و دلیری حضرت ابراهیم خلیل(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آن پیامبر الهی با این که از سوی بسیاری از بت پرستان تهدید می‌شد، هرگز در برابر آنان ترسی به خود راه نداد، زیرا بر اساس آموزه‌های دینی نباید از تهدید دشمن ترسید.
وی در ادامه با اشاره به این که تهدید، همواره کار انسان‌های بی‌منطق است، تاکید کرد: بت‌پرستان می‌خواستند با تهدید حضرت ابراهیم(ع)، مردم را از دین الهی بازدارند، ولی‌ ایشان در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ‌سار تهدید شده بود، ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های وی خللی ایجاد نکرد.
این مرجع تقلید در برداشتی از سوره مریم به پیام مقاومت حضرت ابراهیم در برابر بت پرستان اشاره کرد و افزود: عصبانی نشدن در برابر افراد لجوج، نترسیدن از تهدیدها و پاسخ بدی را خوبی دادن از پیام‌های اصلی این مقاومت است.
وی در ادامه گفت: افرادی که سعه صدر دارند در مقابل بدی‌ها، با خوبی برخورد می‌کنند و فشارها برآن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.
این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود  به داستان سعه صدر مالک اشتر اشاره کرد و اظهار داشت: ما شیعیان علی(ع) باید از مالک اشتر الگو بگیریم که به تمام بدی‌های که به وی شد با خوبی پاسخ گفت.
وی ادامه داد: اگر مردم به اعمال ناشایست دیگران، پاسخ خوبی دهند، بسیاری از پرونده‌ها قضایی کاهش خواهد یافت.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
Powered by TayaCMS