دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛ مسوولان با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کنند

No image
آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛ مسوولان با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کنند حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، باید شتاب بیشتر برای معرفی حضرت صاحب الامر(عج) داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، 22 خردادماه، در دیدار مسؤولان پژوهشکده مهدویت گفت: هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، باید شتاب بیشتری برای معرفی حضرت صاحب الامر(عج) داشته باشیم.
وی ادامه داد: در عصر حاضر برخی تصور می‌کنند که هر چه جهان پر از ظلم شود، زمینه ظهور فراهم می‌شود؛ در حالی که سخت در اشتباهند و ما با امر به معروف و نهی از منکر مانع مفاسد شویم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در قرآن کریم بسیار تأکید شده است که باید بندگان صالح را تربیت کرد تا این افراد از یاران حضرت صاحب الامر(عج) باشند و زمینه ظهور بیشتر فراهم گردد.
وی مخالفان مهدویت را دشمنان داخلی و خارجی دانست و افزود: گروه مخالفان مهدویت که جزء دشمنان خارجی شناخته می‌شوند، بر این باورند که حضرت مهدی(عج) در شیعیان امید پرور است و آن‌ها را به آینده ای روشن، امیدوار می‌کند و باید با شبهه افکنی، این عقیده را از آن‌ها گرفت تا بتوانیم بر آن‌ها مسلط شویم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: عده‌ای در داخل به دنبال این هستند که پایه‌های عظیم جهانی مهدویت را با ادعاهای کاذب خود سست و بی‌اساس کنند و همچنین مدعی ارتباط با امام زمان‌(عج) و نماینده خاص ایشان را دارند و عملاً اعتقادات مهدویت را زیر سؤال می‌برند.
وی در ادامه تصریح کرد: مدعیان کاذب مهدویت در کشور شناسایی و به وسیله مسؤولان در ریشه خاموش شوند؛ زیرا اگر این افراد در کشور بال و پر بگیرند،‌ نمی‌توان به راحتی مانع فعالیت آن‌ها شد.
این مرجع تقلید با اشاره به برخی خرافات در میان مردم افزود: باید روایات و احادیث ضعیف در برخی کتاب ها پالایش شوند تا دشمنان از طریق احادیث ضعیف فرهنگ مهدویت را مورد حمله قرار ندهند و دست آن‌ها از این ادعاها خالی بماند.
وی در پایان تأکید کرد: فرهنگ مهدویت بسیار قوی و غنی است و هرگز نباید این فرهنگ غنی با برخی احادیث و روایات ضعیف مورد هجمه دشمنان قرار گیرد و نقاط آسیب پذیر را بررسی کرده و برای رفع آن تلاش شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
Powered by TayaCMS