دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.

No image
آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی آمادگی خود را برای دیدار و مناظره با علمای اهل‌سنت به منظور تفهیم اهداف انقلاب اسلامی و آگاه‌سازی آنان از درک نادرستشان نسبت به انقلاب اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای استان همدان اظهار داشت: در دیداری که با هیات رییسه مجلس داشتم، پیشنهاد برقراری ارتباط مستقیم میان علمای شیعه و سنی را به آنها داده‌ام و خود نیز مایل هستم با علمایی از قبیل قرضاوی و طنطاوی دیدار و اهداف انقلاب اسلامی را برای آنها تبیین کنم، تا شاید با این دیدارهای مستقیم آنها را از درک نادرستشان نسبت به انقلاب آگاه سازم.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عیدسعید غدیرخم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که شیعیان با اهل تسنن برخورد فیزیکی نداشته باشند، اما با مدارا راه مناظره را ترک نکنند، ما هم همین را اعلام می‌کنیم.
نوری‌ همدانی گفت: اگر طنطاوی‌ها و قرضاوی‌ها علیه ایران موضع می‌گیرند به خاطر این است که اهداف انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده‌اند و فکر می‌کنند این انقلاب می‌خواهد اهل‌سنت را از بین ببرد و شیعه را در مقابل اهل سنت قرار داده است.
وی افزود: در حالی که این انقلاب با هدف نجات مستضعفین عالم و از بین بردن استکبار به وجود آمده است.
این مرجع تقلید یکی از افتخارات بزرگ علمای شیعه را پاسداری از ولایت عنوان کرد و گفت:علمای شیعه تمامی معارف اسلام را از اهل‌بیت علیهم‌السلام اتخاذ کرده‌اند و این افتخار آنان است.
نوری ‌همدانی گفت: هنوز هیچ یک از علمای اهل‌ تسنن قدرت پاسخ‌گویی به ادله محکم در خصوص غدیر را ندارند.
وی به ریشه بروز جنایات موجود در دنیا اشاره کرد و گفت: ریشه این جنگ و خونریزی‌ها را باید در مساله غدیر جستجو کرد، زیرا اگر واقعاً آن راهی که پیامبر اکرم (ص) به واسطه رهبری امیرالمومنین علیه‌السلام معین کرده بود محقق می‌شد هرگز جهان این گونه نبود.
نوری‌همدانی مذهب تشیع را مذهب حرکت، جوشش و خروش دانست و گفت: فرهنگ شیعیان از غدیر و عاشورا نشات گرفته است و امروز جای این نیست که کسی کنار بکشد.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
Powered by TayaCMS