دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ادعاهای بیهوده ملاقات باحضرت ولی عصر خلاف ادب انتظار است

No image
ادعاهای بیهوده ملاقات باحضرت ولی عصر خلاف ادب انتظار است مهدویت: حجت الاسلام فاطمی نیا ادعاهای بیهوده ملاقات با امام زمان را خلاف ادب انتظار خواند و بر رعایت ادب حتی در بکارگیری نام آن حضرت تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله فاطمی نیا، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در نشست خبری جشنواره بین المللی آخرین منجی در جمع نمایندگان رسانه های خبری به اسناد و مدارک پیرامون مباحث مهدویت اشاره کرد و گفت: مسئله مهدویت به قدری روشن و واضح است که در آن شکی نیست.
وی مهدویت را مسئله ای بین الادیانی و بین المذاهبی خواند و بیان کرد: اهل سنت و شیعه در اصل مسئله مهدویت توافق دارند. بسیاری از علمای اهل سنت درباره مفهوم عام مهدویت اجماع دارند و فقط در معنای خاص و تطبیقی آن تفاوت نظر دارند.
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا به عقاید اهل تسنن درباره مهدویت اشاره کرد و گفت: شیعیان معتقدند امام زمان متولد شده و زنده است اما گروهی از علمای اهل تسنن در این مورد نظرات متفاوتی دارند.
وی از اینکه بسیاری از کتب اهل سنت پیرامون مباحث مهدویت دچار تحریف شده است، ابراز تاسف کرد و به برخی از این کتاب ها اشاره کرد.
این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه عشق و علاقه شدید شیعیان به حضرت حجت (عج) را ناشی از عنایت خاص خداوند به آنها و دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت به مسئله مهدویت علم دارند ولی شیعیان از نوعی هدایت خاصه خداوند بهره مند شده اند که این دلیل عشق و شور شیعیان نسبت به امام زمان (عج) است.
وی به امکان مشرف شدن خدمت حضرت ولی عصر (عج) در زمان غیبت اشاره کرد و ادعاهای بیهوده ملاقات یا تشرف خدمت حضرت ولی عصر (عج)را خلاف ادب انتظار خواند.
وی خاطر نشان کرد: حتی در بکارگیری نام مبارک امام زمان (عج) باید ادب رعایت شود. منتظر کسی است که به انتظارش ترتیب اثر دهد و در زمان غیبت ادب انتظار را رعایت کند.
شبستان
http://www.shabestan.ir/

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
Powered by TayaCMS