دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بوستان سعدی در مرکز صبا انیمیشن شد

No image
بوستان سعدی در مرکز صبا انیمیشن شد
بوستان سعدی به کارگردانی «ملوس مراد» در مرکز صبا انیمیشن می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز صبا، مجموعه انیمیشن «بوستان سعدی» در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای در حال ساخت است و در هر قسمت با توجه به حکایت مکتوب سعدی در اشعارش اتفاقی می‌افتد که این اتفاقات بیشتر از مسائل روزمره و شرایطی است که ممکن است برای هر شخص پیش آید که از آن به عنوان تجربه و پند یاد می‌کنیم.
ملوس مراد درباره این مجموعه انیمیشن گفت: در این مجموعه سعی شده از عناصری که حاکی از زندگی در قرن هفتم است، استفاده شود که در این مورد تحقیقاتی نیز صورت گرفت. همچنین در نوع دیالوگ‌هایی که در این مجموعه استفاده شده تا حد امکان از کلمات و جمله‌بندی خاص آن دوران استفاده خواهد شد.                                           
در همه داستان، سعدی نیز به صورت گذرا حضور دارد و از اتفاقات خاص هر داستان نسخه نویسی می‌کند و گاهی تنها بیتی از اشعارش را متناسب با حکایت داستان زمزمه می‌کند.                             
سید ارشاد میرشجاعی طراح شخصیت و طراح استوری برد این پروژه نیز می‌گوید: ما سعی کردیم در این کار شخصیت‌ها کاملا ایرانی باشند، به همین خاطر درمورد نقاشی‌های ایرانی و خصوصیات چهره ایرانی تحقیق کرده‌ایم تا بتوانیم آنها را در کار اعمال کنیم. برای طراحی شخصیت سعدی، اتودهای زیادی طراحی کردم و با استفاده از تصاویر کتاب‌ها و مجسمه وی، اتودها را پیش بردم و پس از رسیدن به طرح دلخواه تصمیم گرفتم تا کمی چهره سعدی را مناسب با مخاطب این کار یعنی کودک و نوجوان نزدیک کنم تا آنها بتوانند راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند.                            
در حال حاضر 30 نفر در قسمت‌های مختلف روی این پروژه کار می‌کنند که بنابر پیش بینی‌ها، این کار در سال 1388 به پایان خواهد رسید.        
سایر عوامل این مجموعه انیمیشن عبارتند از: فیلمنامه‌نویس: مجید راستی، کارگردان و تهیه کننده: ملوس مراد، دستیار کارگردان: نگین طاهری، طراح شخصیت و طراح استوری برد: سید ارشاد میرشجاعی، طراح لی اوت: شهرام شیرزادی، طراح فضا:فاطمه پرداختی، طراح زمینه و پس زمینه: احسان عبداللهی، شف انیماتور: سعیدجلالیه، انیماتورها: سعیدجلالیه، بهنام برنجی، شهلا قاسمیان، جواد ابراهیم خانی، نگین طاهری، طراحان میانی:فائزه حسن وری، سحر افتخاریان، گلنوش طاهری، الهه کردلو و محمود جلالیه، طراح دسن: مهشاد پاکروان، چک دسن: نوگل طاهری، مسئول فنی پروژه:پوریا سازگار، مسئول کامپوزیت: ابراهیم پناهی شاد، لاین تست:مهدی احمدی‌فرد، شهاب موسوی.
 
منبع: www.farsnews.ir

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
Powered by TayaCMS