دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

رییس سازمان بازرسی کل کشور؛ نیازمند شناسایی دقیق‌تر امام زمان(عج) هستیم

No image
رییس سازمان بازرسی کل کشور؛ نیازمند شناسایی دقیق‌تر امام زمان(عج) هستیم
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما نیازمند شناسایی دقیق‌تر و بیشتر امام زمان(عج) هستیم.
به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در همایش مصلح کل در اندیشه الهی که عصر پنج شنبه در حسینیه هدایت تهران برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: حضرت ولی عصر(عج) رمز هستی و حیات است و جاودانگی بقایای آفرینش به یمن برکت وجود اوست. از آنجا که ما طالب جاودانگی و حیات طیبه هستیم باید پیوندی معنادار، شفاف و عمیق با این رمز هستی برقرار کنیم که این امر نیازمند معرفت بسیار دقیق، ظریف و خالی از شائبه و گرد و غبار و حواشی است.
وی با بیان این‌که باید با لباس طهارت و پاکی، حقیقت وجودی حضرت را دریابیم، افزود: لازم است که این حقیقت در درونمان مستقر شود تا آن پیوند لازم با امام زمان(عج) به وجود آید.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: انتظار منجی در تمام مکاتب اعم از الهی و بشری و در ادیان باستان وجود داشته و با فطرت انسان سازگار است زیرا انسان خسته از ناکامی‌ها، شکست‌ها، عوارض طبیعی و غیر طبیعی و نگران از فرجام و آینده خود، همواره خواهان رسیدن به پیروزی بوده و این پیروزی جز با ظهور منجی محقق نمی‌شود.
پورمحمدی نمود انتظار منجی را در مکاتب گوناگون، متفاوت دانست و اظهار کرد: مدینه فاضله مطرح شده در مکاتب مختلف، تصویری از یک زندگی مطلوب، کامل و خالی از فقر، فساد و تباهی است که در چنین جامعه‌ای عدالت و حقیقت حاکمیت دارد و تمام انسان‌ها منتظر این آرمان شهر هستند.
وی انسان کامل را در راس مدینه فاضله دانست و ادامه داد: در ادیان آسمانی منجی یک ابر انسان و موجود برتر است که پیرایه‌های مادی دامن زندگی او را آلوده نکرده است.
پورمحمدی در ادامه سخنان خود به بررسی ظهور منجی در اندیشه ادیان الهی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این اندیشه منجی بشریت پس از مبارزه به حکومت عادلانه می‌پردازد و رفاه، امنیت و آسایش را در زمین مستقر می‌کند و سپس در جهت گسترش ارزش‌های اخلاقی در جامعه گام برمی‌دارد.
وی با بیان این‌که منجی آخر الزمان برای حاکم کردن ارزش‌ها، ظهور می‌کند، گفت: آنچه حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور انجام می‌دهد همان آرمان‌ها و اهدافی است که نبی مکرم اسلام در جامعه زمان خود دنبال می‌کردند و زمانی این اهداف در جوامع امروزی محقق می‌شود که حاکم جامعه عادل باشد.
پورمحمدی با تاکید بر لزوم پرهیز از وارد کردن مسائل خرافی در فرهنگ انتظار و مهدویت، اظهار کرد: ارتباط مستقیم با ولی عصر(عج) از خصوصیات حزب الله است انتظار و فرهنگ آن موجب مدیریت جریان زندگی شده و آن را با آسمان پیوند می‌زند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان افزود: اسلام از ما خواسته که به یک زندگی عادلانه، مرفه، شرافتمندانه و آگاهانه پایبند باشیم لذا در این راستا موظف به مبارزه آگاهانه و عدم اجازه ورود خرافات و انحرافات در فرهنگ انتظار هستیم.
 
منبع:  www.isna.ir 
 
Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
Powered by TayaCMS