دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های اجتماعی علامه عبدالحسین امینی

No image
فعالیت های اجتماعی علامه عبدالحسین امینی

بوستان هدایت

صاحب الغدیر سال 1373 هجرى قمرى، هشت سال پس از انتشار نخستین جلد «الغدیر» به تأسیس کتابخــانه اى اقـدام نـمود که نـام آن را «مکتـبة الامـام امیـرالمـؤمنـین(علیه السلام)» نهـاد و در روز عـید غدیر افتـتاح کرد

آغاز فعـالیت ایـن کـتابخانه با 42000 جـلد کتاب خطى و چـاپى بود در تأسیس این کتـابخـانه نسخه هاى خـطى از کتابخـانه هاى معتبرى تهیه شـد که شـمارى از آنـها به قـرار زیـر مى بـاشـند:

* کتابخانه ناصریه، 000/30 جلد کتاب، لکنهو

* کتابخانه مدرسة الواعظین،000/20جلدکتاب،لکنهو

* کتابخانه سلطان المدارس،000/5جلدکتاب،لکنهو

* کتابخانه معتاز العلماء، 000/18 جلد کتاب، لکنهو

* کتابخانه فرنگى محل، 000/9 جلد کتاب، لکنهو

* کتابخانه نَدْوَةُ العلماء، 000/60 جلد کتاب، لکنهو

* کتابخانه امیرالدولة، 000/110 جلد کتاب، لکنهو

* کتابخانه دانشگاه اسلامى علیگره، 000/500 جلد کتاب، علیگره

* کتابخانه عمومى رظلا، رامپور

* کتابخانه خدابخش، 000/50 جلد کتاب، پتنه

* کتابخانه عمومى دانشگاه عثمانى، 000/111 جلد کتاب، حیدرآباد

* کتابخانه عمومى آصفیه، 000/125 جلد کتاب، حیدرآباد

* کتابخانه سالارجنگ،000/52جلدکتاب،حیدرآباد

و این غیر از آن کتابخانه هاى خصوصى و عـمومى است که در ایران و عراق دیده و استفاده شده بود

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
Powered by TayaCMS