دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر موسسه مسجد؛ مسئولان به معنویت مردم بیشتر توجه کنند.

No image
مدیر موسسه مسجد؛ مسئولان به معنویت مردم بیشتر توجه کنند.
مدیر مؤسسه مسجد در جمع طلاب شرکت کننده در دهمین دوره مدیریت مسجد خواستار توجه بیشتر مسئولان نظام به مسایل معنوی مردم و به ویژه مسایل مربوط به مساجد شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدتقی قرائتی، مدیر مؤسسه مسجد شامگاه دیروز در مراسم افتتاح دهمین دوره آموزشی مدیریت مسجد با انتقاد از کم توجهی مسئولان به مسایل معنوی جامعه خاطر نشان کرد: امروز مباحث مرتبط با مساجد در بین مسئولان کشور گمشده است؛ ولی خوشبختانه شاهد استقبال برخی از طلاب حوزه‌های علمیه به این مسایل هستیم.                                                                            
وی با اشاره به نامه تشکرآمیز نمایندگان مجلس در خصوص برنامه‌های معنوی تلویزیون و همچنین سفر رییس جمهور به نیویورک گفت: متأسفانه مسایل سیاسی و بین‌المللی نزد نمایندگان مجلس بیشتر از مسایل معنوی جامعه مورد توجه است.                                                                
قرائتی با بیان این‌که مردم و مؤمنان حامیان اصلی مساجد هستند، اظهار داشت: متأسفانه بودجه‌هایی که از سوی دولت برای رسیدگی به مسایل مساجد و برنامه‌های معنوی آن تصویب می‌شود، صرف هزینه‌های نامربوط شده و نهادهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.                                  
مدیر مؤسسه مسجد بر لزوم تربیت مدیرانی برجسته جهت مدیریت مساجد تاکید کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن مدیریت و آبادانی مساجد تنها باید به دست عالمان صورت گیرد. وی در پایان با اشاره به افتتاح دهمین دوره آموزشی مدیریت مساجد تصریح کرد: در این دوره سعی بر پیشرفت و ارتقای محتوای آموزشی دروس شده است و برای فراگیری بهتر دانش‌پژوهان از اساتید بیشتری دعوت شده است.
 
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
Powered by TayaCMS