دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ استقبال چشمگیر جوانان در اعتکاف نشانه بی اثر بودن توطئه های دشمنان است

No image
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ استقبال چشمگیر جوانان در اعتکاف نشانه بی اثر بودن توطئه های دشمنان است نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:‌ استقبال جوانان از سنت حسنه اعتکاف، نمایش بی اثر بودن توطئه های دشمنان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، 26 تیرماه، در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز، در سخنانی اظهار داشت: اعتکاف توفیق استغفار حقیقی پیدا کردن است و اوج اعتکاف این است که انسان در عمل به مسائل شرعی مراتب عرفانی را نیز سپری کند.
وی دعا را سلاح مؤمن خواند و ابراز داشت: با دعا کردن افزون بر غلبه بر نفس اماره، می‌توان با دشمنان خارجی که درصدد اختلاف افکنی بین فرق مذهبی هستند، مبارزه کرد.
آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به این که بیشتر معتکفان را جوانان تشکیل می دهند، گفت: این امر نمایش بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است.
وی تصریح کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.
عضو خبرگان رهبری با پراهمیت شمردن سنت حسنه اعتکاف بیان داشت: پرفضلیت ترین مردم کسی است که عاشق عبادت بوده، عبادت را از دل و جان دوست داشته باشد و امور و وظایف آن را به دقت و بی کم و کاست به انجام رساند.
امام جمعه تبریز خطاب به معتکفان خاطر نشان کرد: شرکت در سنت حسنه اعتکاف، غنیمت و فرصت ایده‌آلی است که نصیب هر فرد معتکف می شود، بنابر این باید قدر آن را دانست و از هرگونه ارتکاب به گناه بعد از انجام سنت حسنه اعتکاف دوری جست.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
Powered by TayaCMS