دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.
آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: وظیفه روحانیت سنگین است، ولی جهان آماده شنیدن حق است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به حدیث غدیر اشاره کرد و گفت: در میان احادیث نقل شده از پیامبر (ص) تواتر هیچ حدیثی از حدیث غدیر بیشتر نیست و در کتب شیعی و سنی نقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی 110 نفر از صحابه پیامبر را در سند روایت حدیث غدیر نام برده است و این دلالت بر متواتر بودن آن دارد.
وی افزود: مشکل اهل‌سنت عدم برداشت صحیح از دلالت حدیث است، ولی اگر تاریخ آن را مطالعه کنند ابهامی برایشان به وجود نمی‌آید.
این مرجع تقلید با توجه به اینکه بیعت امامت مربوط به عید غدیر است، افزود: امامت حضرت علی (ع) قبل از غدیر اعلام شده بود، ولی رسمیت آن به عید غدیر مربوط است.
وی به منطق قوی شیعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در غرب و شرق دنیا گوش شنوا برای شنیدن حرف حق وجود دارد و لذا شیعه باید از منطق قوی خود استفاده کرده و حقانیت خود را اثبات کند.
سبحانی به تبلیغ غیر صحیح سلفی‌ها اشاره کرد و افزود: چون منطق شیعه قوی و در حال پیشرفت است، آنها از استدلال و منطق صحیح شیعه نگرانند.
وی با تاکید بر پیشرفت شیعیان در علوم مختلف گفت: نباید به داشته‌های فعلی خود اکتفا کنیم، چون مخاطبین از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی از آگاهی لازم برخوردارند لذا باید دانش روحانیت چند برابر شود.
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در مراسم رونمایی از بزرگترین سایت شیعی به زبان اسپانیولی،گفت: اگر حضرت حجت (عج) صد سال پیش ظهور می‌کرد، پیامش را باید از طریق اعجاز به جهانیان می‌رساند، ظاهراً کار حضرت اعجاز نیست و مستند به امور طبیعی است.
وی اظهار کرد: بسیار باارزش است عده‌ای از طلاب و اندیشمندان در قم زبان اسپانیولی را یاد گرفته‌ و پیام اسلام اهل‌بیت (ع) را از طریق این زبان به ششصد میلیون اسپانیولی می‌رسانند.
وی افزود: ابزار و امکاناتی که دشمن آن را ساخته و در اختیار ما هم قرار دارد، باید از آن به نفع اسلام بهره بگیریم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که امام زمان (عج) برای جهانیان است و پیام او به طریقی است که به همه جهان می‌رسد.
سبحانی تصریح کرد: خداوند ابزار رسانه‌ای را در اختیار ما قرار داده تا زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشیم و پیام آن حضرت را جهانیان بشنوند.
وی گفت: مدیریت در درجه اول سعه‌صدر می‌خواهد و اگر کسی کاری را قبول کرد نباید دنبال کارهای دیگر برود که در این صورت کاری از پیش نخواهد برد.اگر فعالیتی بخواهد پایدار باشد باید فقط الهی باشد.
وی به فعالیت‌های موسسه اندیشه شرق اشاره و تاکید کرد: اگر این موسسه می‌خواهد موفق باشد، باید صرفاً کار فرهنگی تبلیغی انجام دهد و هیچ‌گونه حالت جناحی به خود نگیرد.
رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق (ع) تصریح کرد: باید در سایت این موسسه به مسایل و مناقب به صورت مثبت پرداخته شود و مسایل تفرقه‌افکن مطرح نشود.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
Powered by TayaCMS