دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر آیت الله هاشمى رفسنجانى درباره آیت الله محمد علی حیدری

No image
نظر آیت الله هاشمى رفسنجانى درباره آیت الله محمد علی حیدری

آیت الله هاشمى رفسنجانى در مصاحبه اى درباره شهید حیدرى مى گوید:

«دوران نمایندگى این شهید بزرگوار در مجلس شوراى اسلامى، دوران کوتاهى بودولى دوران خوبى بودبراى این که با همفکرها و همراهان در این مجمع جمع شده بودیم و دوران حساسى هم بود که لیبرالیسم تهاجمش را آغاز کرده بود. ما به خاطر همفکرى مان موفق شدیم آن جا در مجلس یک نیروى قابل توجهى متشکل کنیم و برنامه هاى خوبى را اجرا کنیم، به خصوص که در رابطه با حزب هم جلسات هفتگى داشتیم... . در مورد سفرى که من به نهاوند کردم، این سفر، به طور کلى به لرستان بود... البته سفر پر خطر و پر خاطره اى بودبراى این که آن دوران، تهاجم و فتنه بنى صدربود و بنى صدر توى آن استان به خاطر این که زادگاهش آنجا بود، یک کسانى را هم داشت که مى خواستند در آن مسافرت کارشکنى کنند. در تویسرکان، یک شرارتى کردند و در خود همدان هم شرارت کردندولى در نهاوند، آن جا به خاطر تسلطى که شهید حیدرى داشت، آنها نتوانسته بودند نفوذ بکنند و شهر یکپارچه اى بود. وقتى ما وارد شدیم، مردم نهاوند خیلى گرم استقبال کردند و من دیدم که او محبوب و مطلوب مردم هست. آقاى حیدرى تحقیقاً مجتهد بودند و مجتهد روشن و پرجوش و خروشى بودند و هم مؤثر بودنددر کمیسیون قضایى البته من در کمیسیون نبودم اما به خاطر این که رئیس مجلس بودم، از کار وى مطلع بودم و کارش رضایت بخش بود.»[27]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
Powered by TayaCMS