دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هشت عنوان کتاب برتر زمستان 86 در حوزه دین و فلسفه معرفی شدند

No image
هشت عنوان کتاب برتر زمستان 86 در حوزه دین و فلسفه معرفی شدند هشت عنوان کتاب برتر منتشر شده در فصل زمستان 86 در حوزه دین و فلسفه معرفی شدند.
در حوزه فلسفه اسلامی کتاب "درآمدی به نظام حکومت صدرایی"، نوشته "عبدالرسول عبودیت" منتشر شده از سوی سازمان سمت و تصحیح و کتاب "تحفه السلاطین"‌ تالیف "محمدبن جابر انصاری" با تصحیح "احد فرامرز قراملکی" با همکاری زینت فنی اصل و فرشته مسجدی منتشر شده توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب برتر شناخته شدند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در حوزه دین و در بخش تالیف علوم قرآنی نیز بر اساس رای هیات داوران کتاب "مکاتب تفسیری" نوشته "علی اکبر بابایی" به چاپ رسیده توسط سازمان سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان کتاب برتر این حوزه معرفی شد.
در بخش ترجمه علوم قرآنی، کتاب "اقتباس از قرآن کریم" نوشته "ابو منصور عبدالملک بن محمد ثعالبی" با ترجمه "حسین صابری" منتشره ازسوی انتشارات علمی و فرهنگی برتر شناخته شد
کتاب "جهادالشیعه فی العصر العباسی الاول" تالیف "سمیره مختار اللیثی" با تصحیح و تعلیقات "سامی الغریری" منتشره توسط موسسه دارالکتاب اسلامی قم پیرامون سیره معصومین (ع) به عنوان کتاب برتر معرفی شد
در حوزه کلام کتاب "تاریخ و عقاید ماتریدیه" تالیف "سیدلطف‌الله جلالی" و در حوزه ادیان دیگر کتاب "شبیه‌سازی ازدیدگاه آیین کاتولیک و اسلام" تالیف "سیدحسن اسلامی" منتشره توسط مرکز تحقیقات و مطالعات ادیان و مذاهب قم و در حوزه عرفان کتاب " هستی شناسی عرفانی" تالیف "علی فضلی" منتشره از سوی نشر ادیان قم برتر معرفی شدند
در چهارمین دوره از جایزه کتاب فصل در مجموع 4 هزار و 721 عنوان کتاب در 11رشته مختلف مورد داوری قرار گرفت که در پایان 50عنوان کتاب منتشر شده در فصل زمستان سال 86 به عنوان کتاب برتر معرفی شدند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
روش تحقیق وتفکر

روش تحقیق وتفکر

نویسنده محترم مقاله «نگرش انتقادى...» با هدف بررسى و تحقیق از عقب ماندگى علمى و صنعتى جامعه اسلامى به تحلیل فلسفه در میان مسلمانان پرداخته و از آنجا که فلسفه خاستگاه علوم و فنون در زمانهاى متاخر بوده، به این سؤال که چرا جوامع ما به لحاظ علمى عقب مانده است پاسخ گفته و ریشه آن را در وحدت فلسفه با دین و در نتیجه تقدس و قداست فلسفه و عدم نقد پذیرى و ثبات آن دانسته است.
Powered by TayaCMS