دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست

No image
آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست
آیت الله استادی در جمع عزادارن حسینی گفت: مردم باید با تاسی به امام حسین (ع) نماز اول وقت را احیا کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، در جمع عزاردان حسینی حرم حضرت معصومه(س) همه مسلمانان جهان رابه زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر فرا خواند و گفت: اگر امام حسین(ع) هدف از قیام خونین خود را اصلاح امت رسول خدا(ص) معرفی می کند؛ بی گمان منظور از اصلاح امت، همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در زمان آن حضرت، نهی از منکر مبارزه با یزید بود.
 
وی در ادامه افزود: اگر مردم در جامعه اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از دیگر جوامع متمایز می گردند و به فرمایش قرآن در زمره بهترین امت‌ها قرار می‌گیرند.
 
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما مسلمانان در اطراف خود زمینه های گناه را ببینیم و به بهانه عدم تاثیر به راحتی از کنار آن بگذریم، دیگر نمی توان گفت جامعه ما یک جامعه اسلامی است؛ زیرا جامعه ای که درخیابان‌ها، ادارات و کوچه و بازار آن گناه صورت گیرد، نمی‌تواند یک جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اسلامی بودن یک جامعه به این است که احکام الهی در آن اجرا شود. اگر احکام الهی مورد بی توجهی قرار گیرد گناه و فساد فراگیر خواهد شد.
 
 
آیت الله استادی یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از گناه و فساد در زندگی فردی و اجتماعی را شرکت در مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: در زیارت امام حسین(ع) پس از سلام، به آن حضرت تجدید پیمان می‌کنیم از این رو باید با فاصله گرفتن از گناه و معصیت به این عهد و پیمان پایبند باشیم.
 
وی همچنین به اهمیت نماز اول وقت در سیره و روش سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و اظهارداشت: به همه علاقه مندان و دوستداران آن حضرت توصیه می‌کنم تا با تاسی از این امام بزرگوار که در میدان جنگ، نماز اول وقت را به پا داشتند،  نماز خود را در اول وقت به جای آورند و بدین وسیله دوستی و پیوند خود را با امام حسین(ع) دو چندان کنند.
 
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS