دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ؛ باید طلاب متخصص در فرقه شناسی تربیت شوند

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ؛ باید طلاب متخصص در فرقه شناسی تربیت شوند گروهی از طلاب تهرانی شرکت‌کننده در اردوی عقیدتی مشهد مقدس، با آیت الله العظمی صافی دیدار کردند.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار حضور در برنامه‌های آشنایی با شبهات را برای طلاب ضروری دانست و افزود: طلاب امروز باید با همه شبهات آشنایی کامل داشته و با فراگیری اصول و افکار فرقه‌های منحرف ، به اظهارات پوچ آنان با دلیل و منطق پاسخ دهند.
این مرجع تقلید افزود: باید طلابی متخصص در فرقه شناسی تربیت کنیم تا برابر هجمه‌های دشمن توان مقابله داشته باشیم.
صافی گلپایگانی ضمن تشکر از ایجاد چنین اردوهایی گفت: طلابی که در تهران مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند باید در کنار توجه به دروس اصلی حوزه، دروس عقایدی را به نحو صحیح و سالم فرا گیرند زیرا همین امروز هم برای آغاز این کار دیر شده و دشمن با تمام توان فعالیت ضد شیعه را پی‌گیری می‌کند.
وی نفش آقا نجفی اصفهانی را در مقابله با فرقه‌های ضاله اساسی دانست و گفت: باید حوزه‌ها و طلاب کتاب‌های این عالم برجسته را در زمینه پاسخ به شبهات مطالعه کنند تا با شیوه و فن پاسخ‌گویی به شبهات آشنا شوند.
این مرجع تقلید، پاسخگویی به شبهات را منحصر به جنبه علمی ندانست و گفت: ائمه جماعات و طلاب نباید خود را محدود به افراد پیرامون خود کنند بلکه باید با نگاهی جهانی بنا به مقتضیات زمان و با بهره از وسایل و امکانات روز به دفع شبهات بپردازند.
وی تشکیل چنین دوره‌هایی را در کنار مضجع شریف رضوی باعث پیشرفت و موفقیت بیشتر این دوره‌ها دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS