دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله صافی گلپایگانی؛ ،اقلیت ترکیه حقوق مسلمانان را پایمال نکنند

No image
آیت الله صافی گلپایگانی؛ ،اقلیت ترکیه حقوق مسلمانان را پایمال نکنند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی اقدام لاییک‌های ترکیه را محکوم کرد و افزود: پافشاری بر استقلال و هویت ملی و اسلامی خواهران و برادران ترک ما، قابل صد هزار تحسین است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در پیامی اقدام لاییک‌های ترکیه را درباره ممنوعیت حجاب محکوم کرد.
متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی:«ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون»
سلام بر مسلمانان با استقامت! بر آنان که هویت اسلامی و التزامات دینی خود را گرامی می دارند و در مواضع خود ایستاده‌اند! سلام بر آن خواهران و برادران عزیز که نه تنها در داخل کشور خود، در حفظ اسلامیت جامعه خویش اعلام وجود می‌نمایند؛ بلکه به مسلمانان کشورهای دیگر درس وفاداری به اسلام و قرآن می‌دهند. ما به آنها درود می‌فرستیم که نزدیک یک قرن است در برابر جوسازی ها و فشارها، در خط اسلام ثابت قدم مانده‌اند.
متأسفانه بر خلاف قوانین و عرف بین الملل در ترکیه آزادی و حقوق حقه بانوان مسلمان که دارای اکثریت هستند، در معرض تجاوز اقلیت قرار گرفته است و دانشجویان دختر را به نام حجاب و پوشش مقدس اسلامی که هر بانوی مسلمان باید به آن متعهد باشد، از درس و تحصیل علم و حضور در کلاس‌های دانشگاه محروم می‌کنند.
پافشاری بر استقلال و هویت ملی و اسلامی خواهران و برادران ترک ما، قابل صد هزار تحسین است. الحق، این جایگاه بلند از ملت مسلمان ترک، دور از انتظار نبوده و نیست. سزاوار است که آن اقلیت نیز به این اکثریت بپیوندند و با همکاری، کشور خود را در مسیر ترقی و موفقیت شایان به سوی جلو جهش بدهند و برنامه‌هایی را که خلاف شأن و موقعیت بین المللی و اسلامی ملت با فرهنگ ترکیه است، کنار بگذارند و در مسیر تحصیل علم و دانش و رشد فکری جامعه، مانع ایجاد ننمایند.
هفتم جمادی الثانی 1429/ لطف الله صافی
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS