دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تأکید آیت الله سبحانی بر خاموش کردن فتنه وهابیت

No image
تأکید آیت الله سبحانی بر خاموش کردن فتنه وهابیت آیت الله سبحانی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران بر وحدت مسلمین، جهت خاموش کردن فتنه وهابیت در جهان اسلام تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جعفر سبحانی، 21 خردادماه، در دیدار جمعی از فرماندهان رده‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران از مرکز آموزشی فاطمه معصومه(س)، با اشاره به چگونگی شکل‌گیری فرقه ضاله وهابیت گفت: دو انحراف بزرگ وهابی ها، پایین آوردن مقام و جایگاه انبیا در حد مردم عادی و نیز تشبیه خداوند رحمان، به مجمسه ها و اسطوره های افسانه ای است.
وی با بیان این که در جهان غرب مردم عقیده راسخی به حضرت مسیح(ع) ندارند، اظهار داشت: یهودیان با از بین بردن آثار مسیحیت و تحریف کتاب مقدس آنها، کاری کرده است که مسیحیان در دل خود به وجود حضرت عیسی بن مریم شک داشته و وجود ایشان را افسانه می دانند.
این استاد عالی حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: یهودیان و کشورهای استکباری غرب سعی دارند، به وسیله مزدوران خود در کشورهای اسلامی و با عناوینی همچون روشنفکری و ایجاد توسعه های شهری و اجتماعی، آثار اسلامی در این کشورها را از بین ببرند.
وی ادامه داد: اگر مسلمانان اجازه چنین خیانت بزرگی را بدهند، پس از مدتی مکتب والای اسلام نیز به سرنوشت مسیحیت دچار شده و نسل های آینده، اسلام و پیامبر اکرم(ص) را نیز افسانه می انگارند.
آیت الله سبحانی بر حفظ آثار و اصالت های اسلامی در کشورهای مسلمان تأکید و خاطر نشان کرد: همان طور که آیات قرآن نیز بر موضوع حفظ آثار اسلامی و قبور انبیا و اوصیا دلالت دارد، ما هم نباید اجازه بدهیم مقدسات ما از بین رفته و یا دچار تحریف شود.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: امیدواریم مسلمانان با اتحاد یکدیگر فتنه وهابیت را در جهان اسلام خاموش کرده و مسلمانان را از این دو دستگی رهایی بخشند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS