دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی برگزیده بخش حوزوی نمایشگاه قرآن شد

No image
تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی برگزیده بخش حوزوی نمایشگاه قرآن شد
تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی در بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن رتبه نخست پژوهش را کسب کرد.
حجت‌الاسلام مجید حیدری فر، مسؤول بخش قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی در بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن رتبه نخست پژوهش را کسب کرد.
وی ادامه داد: در بخش پژوهش شانزدهمین نمایشگاه قرآن، آثار منتشر شده در سال 86 در حوزه تفسیر و علوم قرآنی مورد بررسی هیات داوران قرار گرفت و جلد سیزدهم و چهاردهم تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی که در سال 86 منتشر شده، رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.
وی محتوای غنی، نوآوری، پرداختن به موضوع متناسب با دانش تفسیر، نگارش، ساختار پژوهشی، وجود منابع و مآخذ معتبر و گستره تتبع را از معیارهای داوری آثار برشمرد و گفت: تفسیر تسنیم بیشترین امتیاز را در بخش نوآوری، ابتکار و طرح مسایل جدید تفسیری کسب کرد.
وی در پایان افزود: شب گذشته در اختتامیه نمایشگاه قرآن لوح تقدیر این بخش از سوی دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به اینجانب به عنوان نماینده آیت الله جوادی آملی اهدا شد.
گفتنی است، در این بخش هیچ یک از آثار حائز رتبه دوم نشد و قواعد التفسیر حجت الاسلام فاکر میبدی و مبانی تفسیر حجت الاسلام مؤدب رتبه سوم را کسب کردند.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS