دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر حوزه علمیه قم با همدلی و همگرایی کاستی‌ها را برطرف کنیم

No image
مدیر حوزه علمیه قم با همدلی و همگرایی کاستی‌ها را برطرف کنیم مدیر حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه قم ظرفیت‌های فراوانی دارد و از طرفی نسبت به نیازهای جامعه کاستی‌هایی دارد که باید از ظرفیت‌ها استفاده و کاستی‌ها را با همدلی و همگرایی برطرف کنیم.
به گزارش ایسنا، حسینی بوشهری با بیان این مطلب در دهمین اجلاسیه سطوح عالی خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تحول، افزود: ممکن است در برخی از مسائل به نام تحول مسیر حوزه به سمت و سوی خاصی کشیده شود که لازم است برای جلوگیری از این مساله تحول را مدیریت کنیم.
حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب جوان، اظهار داشت: نسل جوان حوزه مطالبات فراوانی دارد که اگر در بستر تدبر و تعمق قرار گیرد، تبدیل به بهترین محتوا برای استفاده همه طلاب خواهد شد.
دبیر دوم شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه در سال گذشته پرداخت و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده به مدارس و حتی دروس آزاد تکالیف پژوهشی داده خواهد شد.
وی با اشاره به تاسیس رشته شیعه شناسی در حوزه، گفت: مدیریت این رشته با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بوده و گام بسیار مهمی برای شناساندن تمام ابعاد تشیع به جهان است.
به گزارش مرکز خبر حوزه، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از راه اندازی 12 مدرسه پیش حوزوی خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان این مدارس عمدتا جذب حوزه می‌شوند و اگر هم به دانشگاه بروند به عنوان دانشجویانی با زمینه دینی و مذهبی مطرح‌اند.
مدیر حوزه علمیه قم به برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 2000 نفر در دوره آموزش زبان انگلیسی و پانصد نفر در دوره آموزش مکالمه عربی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: گزارش عملکرد 10 ساله مدیریت حوزه در حال تدوین است که بزودی آماده و در اختیار بزرگان حوزه قرار خواهد گرفت.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS