دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نشر کتابهای دینی نیازمند مرکزی برای هماهنگی و ارزیابی است

No image
نشر کتابهای دینی نیازمند مرکزی برای هماهنگی و ارزیابی است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در حوزه کتابهای دینی با ضعفهای بسیاری مواجه هستیم که با توجه به نیاز جامعه می بایست در راستای رفع آنها اقدامات مناسب صورت گیرد، گفت: وجود مرکزی برای ایجاد هماهنگی میان ناشران و دیگر فعالان حوزه نشر کتابهای دینی و همچنین ارزیابی فعالیتها، عاملی برای رفع بسیاری از ضعفهای موجود است .
منیره نوبخت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کتابهای دینی نوان منابع اصلی آگاهی و اطلاعات جامعه به شمار می روند، اظهار داشت: این کتب آگاهیهای دینی افراد جامعه را افزایش می دهند و سؤالات، ابهامات و پرسشهای آنها را درباره مسائل دینی برطرف می کنند، بنابراین کتب دینی منابع معتبری برای ارتقاء آگاهی افراد جامعه هستند.
وی با بیان اینکه این کتابها نسبت به سایر کتب دارای حساسیت بیشتری هستند، گفت: رعایت برخی اصول، غنای علمی و پژوهشی نگارنده و مؤلفین با توجه به این حساسیت افزایش می یابد که باید کار از یک اعتبار علمی و پژوهشی برخوردار باشد.
منیره نوبخت با تأکید بر اینکه کتابهای دینی در رفتار، عمل و زندگی افراد تأثیر گذار هستند، گفت: به همین جهت افراد تنها برای افزایش آگاهی و اطلاعات مراجعه نمی کنند و فراتر برای تنظیم رفتارهای اجتماعی و به دنبال تطبیق رفتارها و تعالیم دینی خود به این کتابها مراجعه می کنند .
نوبخت تصریح کرد: آنها برای رسیدن به این هدف و راهیابی به زندگی منطبق با دستورات دینی به کتب دینی مراجعه و آنها را مطالعه می کنند که این امر مؤلفین کتب دینی را موظف می کند حقایق اخلاق و دستورات دینی را طی پژوهشهای خود تبیین کنند.
وی با تأکید بر اینکه یک مرکز قابل قبول و معتبر باید وضعیت موجود را ارزیابی کند، گفت: اگر مجموعه تعدادی از ناشران کتب دینی با یک مرکزیت و هماهنگی اقدامی برای رفع نقایص و برداشتن وضع موجود کنند، مجموعه ای تشکیل می شود که با هماهنگی و همکاری می توانند وضعیت فعلی را تغییر دهند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS