دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است

آیت الله العظمی سبحانی گفت: مسئله مهدی موعود (عج) از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع نشده، بلکه در امت‌های پیشین هم مسئله مصلح جهان بوده است و شیعیان افتخار می‌کنند که پرچمدار مصلحی هستند که خداوند به آن وعده داده است.
آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است
آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است

آیت الله العظمی سبحانی گفت: مسئله مهدی موعود (عج) از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع نشده، بلکه در امت‌های پیشین هم مسئله مصلح جهان بوده است و شیعیان افتخار می‌کنند که پرچمدار مصلحی هستند که خداوند به آن وعده داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به بحث مهدویت، اظهار داشت: مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است و اگر آن را کنار بگذاریم چیزی از تشیع باقی نخواهد ماند.

وی افزود: مهدویت باید برای ما سازنده باشد و نباید فقط به صرف دعا کردن، خود را منتظر بنامیم، بلکه کسانی که شیفته آن حضرت هستند باید مراقب عاطفه دینی خود باشند تا شیادان از آن سوء ‌استفاده نکنند.

سبحانی خاطرنشان کرد: جوانان باید همیشه دنبال مراجع و علمای دینی باشند و اگر مسئله یا شبهه‌ای برای آنان پیش آمد، حقیقت را با آنان در میان بگذارند تا به واقع هدایت شوند.

این استاد حوزه گفت: همه ائمه (ع) به بحث مهدویت اشاره کرده‌اند و اگر نام حضرت در نزد آنان برده می‌شد فوراً به احترام نام ایشان قیام می‌کردند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) بهترین عمل امت را انتظار فرج دانست و افزود: خداوند در این عصر، نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن ولی فقیه و قانون اسلامی را به ما عنایت کرد و ما به شکرانه این نعمت باید شاکر خداوند باشیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: جوانان در لب پرتگاه قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها باید تلاش کنند برای در امان ماندن آنان از دام دشمنان، فرزندان را از همان دوران کودکی به امور معنوی دعوت کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی، توسل به امام زمان (عج) و صدقه دادن برای ایشان را بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: صدقه دادن برای آن حضرت، احترام به امام زمان (عج) است.

    منبع: http://www.isna.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ادیان و عرفانهای نوظهور

ادیان و عرفانهای نوظهور

جنبش‌های نوپدید دینی، که مخففاً تحت عنوان (NRMs ) شناخته می‌شوند، دین‌های جایگزین آیین‌ها و کیش‌ها هر یک در ادبیات علوم اجتماعی تعریف فنی خاصی دارند، همچنین گاه از واژه معنویتاستفاده می‌شود.
منجی از منظر تاریخ و ادیان

منجی از منظر تاریخ و ادیان

به باور زرتشتیان، در روزگار پس از زرتشت، در پایان هر هزاره یک منجی از نسل زرتشت ظهور خواهد کرد
عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

سیر فروکاهشی دین از جمله خطرات این عرفان‌ها و ادیان جدید می‌باشد که نسخه‌های سطحی ادیان سنّتی می‌باشند.
شریعت گریزی عرفان های کاذب

شریعت گریزی عرفان های کاذب

با توجه به برآورد موسسات نظر سنجی در غرب، گرایش به اسلام در غرب بسیار زیاد است، به گونه‌ای که حتی گرویدن به اسلام و مسلمان شدن، نوعی تشخص محسوب شده و مایه افتخار است.
عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

جنگ نرم بحثی است که خصوصاً در دو سال اخیر توجه تمام همه آحاد جامعه را به خود جلب کرده است؛

پر بازدیدترین ها

ماهیت صوفی گری

ماهیت صوفی گری

صوفی‌گری چیست و چه شان و جایگاهی در میان ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام ناب دارد؟
عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

جنگ نرم بحثی است که خصوصاً در دو سال اخیر توجه تمام همه آحاد جامعه را به خود جلب کرده است؛
نماز و ادیان غیر ابراهیمی

نماز و ادیان غیر ابراهیمی

از آنجائی که خداوند سرشت انسان را خداپرست آفریده و خداشناسی و خداگرایی فطری است، لذا بشر در طول تاریخ همواره به دنبال پرستش و عبادت معبودی بوده است که مظهر و نمود عینی آن عبادت در ادیان الهی در نماز تجلّی یافته است.
عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

سیر فروکاهشی دین از جمله خطرات این عرفان‌ها و ادیان جدید می‌باشد که نسخه‌های سطحی ادیان سنّتی می‌باشند.
ادیان و عرفانهای نوظهور

ادیان و عرفانهای نوظهور

جنبش‌های نوپدید دینی، که مخففاً تحت عنوان (NRMs ) شناخته می‌شوند، دین‌های جایگزین آیین‌ها و کیش‌ها هر یک در ادبیات علوم اجتماعی تعریف فنی خاصی دارند، همچنین گاه از واژه معنویتاستفاده می‌شود.
Powered by TayaCMS