دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند
آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جعفر سبحانی،از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم دیروز و همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت درمسجد مقدس جمکران، طی سخنانی بر ضرورت حفظ فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه شیعی تأکید کرد و گفت: با جدا شدن این فرهنگ مقدس از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت با فرهنگ شیعی آمیخته است، اظهار داشت: با ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ مهدویت در جامعه، می توان مسأله انتظار را در جامعه تجسم بخشیده و در همه سطوح کشور جاری کنیم.

مدرس خارجاصول حوزه علمیه قم با اشاره به وجود برخی از انحرافات و شبهات در عرصه مهدویت، خطاب به جوانان تصریح کرد: نسل جوان کشور ما باید مراقب سوء استفاده های دشمنان باشند تا عواطف پاک دینی آنها به بازی گرفته نشود.

وی در ادامه تأکید کرد: ارتباط بیشتر مردم به ویژه جوانان با مراجع و علمای حوزه های علمیه، بهترین راهکار برای حفظ اعتقادات و تفکرات آنان است.

آیت الله سبحانی وجود مقدس امام عصر(عج) را تنها واسطه فیض بین خداوند رحمان و مردم دانست و افزود: حضرت ولی عصر(عج) یگانه مصلح و منجی نوع بشر است و شیعیان به وجود ایشان و به پرچمداری این صلح جهانی افتخار می کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که انتظار فرج را بهترین اعمال دانسته اند اشاره وتصریح کرد: نمی توان تنها با خواندن دعای فرج خود را منتظر بنامیم؛ بلکه باید این انتظار عینیت و تحقق خارجی پیدا کند.

آیت الله سبحانی در پایان، به مناظره حضرت آیت الله طباطبایی با کوربن از شخصیت های دینی مسیحی و اعتراف وی به منحصر بودن مهدویت برای تشیع اشاره کرد.

    منبع: http://www.rasanewz.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ادیان و عرفانهای نوظهور

ادیان و عرفانهای نوظهور

جنبش‌های نوپدید دینی، که مخففاً تحت عنوان (NRMs ) شناخته می‌شوند، دین‌های جایگزین آیین‌ها و کیش‌ها هر یک در ادبیات علوم اجتماعی تعریف فنی خاصی دارند، همچنین گاه از واژه معنویتاستفاده می‌شود.
منجی از منظر تاریخ و ادیان

منجی از منظر تاریخ و ادیان

به باور زرتشتیان، در روزگار پس از زرتشت، در پایان هر هزاره یک منجی از نسل زرتشت ظهور خواهد کرد
عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

سیر فروکاهشی دین از جمله خطرات این عرفان‌ها و ادیان جدید می‌باشد که نسخه‌های سطحی ادیان سنّتی می‌باشند.
شریعت گریزی عرفان های کاذب

شریعت گریزی عرفان های کاذب

با توجه به برآورد موسسات نظر سنجی در غرب، گرایش به اسلام در غرب بسیار زیاد است، به گونه‌ای که حتی گرویدن به اسلام و مسلمان شدن، نوعی تشخص محسوب شده و مایه افتخار است.
عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

جنگ نرم بحثی است که خصوصاً در دو سال اخیر توجه تمام همه آحاد جامعه را به خود جلب کرده است؛

پر بازدیدترین ها

ماهیت صوفی گری

ماهیت صوفی گری

صوفی‌گری چیست و چه شان و جایگاهی در میان ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام ناب دارد؟
عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

سیر فروکاهشی دین از جمله خطرات این عرفان‌ها و ادیان جدید می‌باشد که نسخه‌های سطحی ادیان سنّتی می‌باشند.
تاریخ اجمالی بنیان گذاران آیین سیکهـا

تاریخ اجمالی بنیان گذاران آیین سیکهـا

پدیده ی آیین سیکهـا یکی از ادیان شرقی به شمار می آید که اول بار حدود پانصد سال پیش به پیشوایی گورو نانک در منطقه‌ای از پنجاب پیروانی را به خود اختصاص داد.
عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

جنگ نرم بحثی است که خصوصاً در دو سال اخیر توجه تمام همه آحاد جامعه را به خود جلب کرده است؛
منجی از منظر تاریخ و ادیان

منجی از منظر تاریخ و ادیان

به باور زرتشتیان، در روزگار پس از زرتشت، در پایان هر هزاره یک منجی از نسل زرتشت ظهور خواهد کرد
Powered by TayaCMS