دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

عن فاطمة الزهرا (سلام‌الله علیها): «اِنْ کُنْتَ تَعمَلُ بما اَمَرناک وتَنْتَهی عمّا زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فَلا»

حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)فرمود: «تنها زمانی از شیعیان ما محسوب می‌شوید که به آن چه شما را امر می‌کنیم، عمل کنید و از آن‌چه شما را برحذر می‌داریم، دوری ‌کنید»(بحارالانوار، ج 65، ص156)
عن فاطمة الزهرا (سلام‌الله علیها): «اِنْ کُنْتَ تَعمَلُ بما اَمَرناک وتَنْتَهی عمّا زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فَلا»
عن فاطمة الزهرا (سلام‌الله علیها): «اِنْ کُنْتَ تَعمَلُ بما اَمَرناک وتَنْتَهی عمّا زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فَلا»

عن فاطمة الزهرا (سلام‌الله علیها):

«اِنْ کُنْتَ تَعمَلُ بما اَمَرناک وتَنْتَهی عمّا زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فَلا» (بحارالانوار، ج 65، ص156)

حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)فرمود:

«تنها زمانی از شیعیان ما محسوب می‌شوید که به آن چه شما را امر می‌کنیم، عمل کنید و از آن‌چه شما را برحذر می‌داریم، دوری ‌کنید»

توضیح:

«رمز شیعگی»

یکی از بانوان شهر مدینه، خدمت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) شرفیاب شد و عرضه داشت: «شوهرم سلام می‌رساند و می‌پرسد که آیا او در زمره شیعیان شما است یا نه؟ حضرت در پاسخ او حدیث نورانی فوق را فرمودند. وقتی آن زن این پاسخ را به همسرش ‌رساند، شوهر آن زن گریان و نالان شد و مرتب می‌گفت: «وای بر من که در این صورت همیشه در آتش خواهم بود!» بعد از ساعتی همسر آن مرد، دوباره به خدمت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) بازگشت و حال زار همسرش را گزارش داد. حضرت با کلامی لبریز از عطوفت و حکمت فرمود: «از جانب من به همسرت بگو، چنین نیست که تو پنداشته‌ای! شیعیان ما از برگزیدگان اهل بهشتند. و اما محبان ما که دوست دوستان ما و دشمن دشمنان ما و با قلب و زبان با مایند، اگر از فرمان ما سرپیچی کنند و از نواهی ما در مهلکات پرهیز ننمایند، هر چند از شیعیان کامل و حقیقی ما نیستند، ولی عاقبت پس از آنکه از گناهانشان پاک و مطهر شوند، یا با بلاها و گرفتاری‌های دنیوی یا با انواع سختی‌ها و مشکلات روز قیامت یا پس از چشیدن عذاب در طبقه بالایی جهنم، از بهشتیان خواهند بود؛ تا آنکه به خاطر محبتشان به ما، نجاتشان ‌دهیم و ایشان را به پیشگاه خودمان منتقل نمائیم»

شیعیان! مهدی؛ غریب و بی‌کس است!

معصیت؛ محض خدا دیگر بس است!

ای که داری ادعای شیعگی

بندگی کن! بندگی کن! بندگی کن!

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ادیان و عرفانهای نوظهور

ادیان و عرفانهای نوظهور

جنبش‌های نوپدید دینی، که مخففاً تحت عنوان (NRMs ) شناخته می‌شوند، دین‌های جایگزین آیین‌ها و کیش‌ها هر یک در ادبیات علوم اجتماعی تعریف فنی خاصی دارند، همچنین گاه از واژه معنویتاستفاده می‌شود.
منجی از منظر تاریخ و ادیان

منجی از منظر تاریخ و ادیان

به باور زرتشتیان، در روزگار پس از زرتشت، در پایان هر هزاره یک منجی از نسل زرتشت ظهور خواهد کرد
عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

سیر فروکاهشی دین از جمله خطرات این عرفان‌ها و ادیان جدید می‌باشد که نسخه‌های سطحی ادیان سنّتی می‌باشند.
شریعت گریزی عرفان های کاذب

شریعت گریزی عرفان های کاذب

با توجه به برآورد موسسات نظر سنجی در غرب، گرایش به اسلام در غرب بسیار زیاد است، به گونه‌ای که حتی گرویدن به اسلام و مسلمان شدن، نوعی تشخص محسوب شده و مایه افتخار است.
عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

جنگ نرم بحثی است که خصوصاً در دو سال اخیر توجه تمام همه آحاد جامعه را به خود جلب کرده است؛

پر بازدیدترین ها

ماهیت صوفی گری

ماهیت صوفی گری

صوفی‌گری چیست و چه شان و جایگاهی در میان ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام ناب دارد؟
نگاهی به عرفان های کاذب

نگاهی به عرفان های کاذب

در دنیای پرهیاهو و آشفته که در آن ارزش‌های اسلامی به شدت رنگ باخته و قدرت و ثروت هدف نهایی جلوه داده می‌شود
عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

عرفان های کاذب و کاهش نقش دین در زندگی

سیر فروکاهشی دین از جمله خطرات این عرفان‌ها و ادیان جدید می‌باشد که نسخه‌های سطحی ادیان سنّتی می‌باشند.
عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

عرفان های کاذب،سراب نیاز معنوی جوان

جنگ نرم بحثی است که خصوصاً در دو سال اخیر توجه تمام همه آحاد جامعه را به خود جلب کرده است؛
ادیان و عرفانهای نوظهور

ادیان و عرفانهای نوظهور

جنبش‌های نوپدید دینی، که مخففاً تحت عنوان (NRMs ) شناخته می‌شوند، دین‌های جایگزین آیین‌ها و کیش‌ها هر یک در ادبیات علوم اجتماعی تعریف فنی خاصی دارند، همچنین گاه از واژه معنویتاستفاده می‌شود.
Powered by TayaCMS