دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی نوری همدانی؛ حقیقت غدیر را برای علمای اهل تسنن تبیین کنیم.

No image
آیت الله العظمی نوری همدانی؛ حقیقت غدیر را برای علمای اهل تسنن تبیین کنیم.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با انتقاد شدید از کنفرانس ادیان شناسی در آمریکا گفت: اگر می‌خواهند دین را بشناسند مرکز آن اسلام و در آسیا است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از پرسنل نیروی زمینی و مقاومت سپاه، اظهار کرد: شیاطین راه ورود غذا و دارو را بر روی کودکان و مردم مسلمان و بی گناه غزه بسته‌اند و در نیویورک دور هم جمع شده‌اند و می خواهند دین شناسی کنند.
وی افزود: دین شناسان حقیقی علمای دین هستند نه امثال بوش و ملک عبدالله.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه کفار با اسلام دشمن هستند و نباید به لبخند فریب کارانه آنها نسبت به مسلمانان خوشحال شد و روحیه ظالمانه آنان را فراموش کرد.
نوری ‌همدانی گفت: در فرهنگ اسلام و قرآن افراد مومن، مجاهد شناخته می‌شوند و مومنین با آگاهی و بیداری در مقابل تمایلات نفسانی که با عقل و شرع در اسلام هماهنگ نیست مبارزه می‌کنند.
نوری همدانی به مبارزه با شیطان اشاره کرد و گفت: باید شیطان و راه‌های فریب و رهایی از دام او را شناخت و در ادبیات انقلاب ما، شیطان بزرگ آمریکا است و گرداننده آن هم صهیونیسم است.
وی خاطرنشان کرد: کسی که دنیا او را قبول کند و او در راه معصیت قدم نگذارند و یا زمانی که به غضب آمد از حریم حق بیرون نرود و همواره امانت دار باشد نشانه ایمان شجاعانه او است.
نوری همدانی گفت: جوانان باید با نهج البلاغه که بعد از قرآن جامع ترین کتاب حاوی دستور زندگی اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی است آشنا شوند و در پرتو اراده پروردگار بتوانند بر هوای نفس خود غالب شوند.
آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی همچنین در دیدار اعضای ستاد غدیر گفت: برای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) مبلغان رابه زبان‌های زنده دنیا آشنا و به کشورهای مختلف اعزام کنیم.
این مرجع تقلید اظهار کرد: غدیر جریان سرنوشت سازی است که بر همه مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی تاثیر دارد و باید پرچمدار ترویج فرهنگ آن در دنیا باشیم.
وی تصریح کرد: دشمنان جهان تشیع به ویژه صهیونیست‌ها، همواره تلاش کرده‌اند مسئله غدیر را کم اهمیت جلوه دهند و لذا باید با دلیل و برهان و منطق در مقابل توطئه آنان ایستادگی و آن را احیاء کنیم.
وی با اشاره به لزوم تحقق وحدت بین مسلمانان، خواستار برگزاری جلسات مشترک علمای شیعه و اهل سنت شد و گفت: باید در محیطی صمیمی با علمای اهل تسنن مناظره و حقیقت غدیر را برای آنان تبیین و تشریح کنیم تا زمینه معرفی دقیق فرهنگ حقیقی غدیر فراهم شود.
نوری‌ همدانی یادآور شد: باید راهکارهای مناسب در مقابله با امثال قرضاوی، را پیدا کرد و با ظرافت خاصی حضرت علی (ع) را به عنوان محور وحدت مسلمین معرفی کنیم.
این مرجع تقلید با اشاره به مظلومیت حضرت امیر (ع) در طول تاریخ بیان داشت: در اسلام هیچ ظلمی به اندازه مظلومیت غدیر وجود ندارد و این مظلومیت تا ظهور امام زمان (ع) ادامه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: در طول قرن‌های متمادی دولت‌های فاسد سعی کردند به طرق مختلف این ظلم را مخفی کنند و آن را در اذهان مسلمانان کمرنگ نمایند تا در مسئله غدیر خدشه وارد شود.
نوری‌ همدانی در پایان با تاکید بر بسط و گسترش فرهنگ شیعی بیان داشت: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف سعی کنیم کرسی فقه شیعی را در سایر مجامع علمی بین المللی راه اندازی کنیم تا مزیت‌ها و ارزش‌های والای فقیه شیعی بر همگان ثابت شود.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سوآپ Swap

سوآپ Swap

سوآپ در لغت به‌معنای معامله پایاپاى (ارز)، معاوضه، عوض کردن، مبادله کردن، بیرون کردن، جانشین کردن و اخراج کردن آمده و در اصطلاح، توافقی بین دو شرکت برای معاوضه جریان نقدی در آینده (با دو نوع پرداخت متفاوت از بدهی یا دارایی) است. قرارداد فوق تاریخ پرداخت و چگونگی محاسبه جریانات نقدی را که باید پرداخت شود مشخص می‌کند. معمولا محاسبه جریانات نقدی شامل ارزش‌های آتی یک یا چند متغیر بازار است. اولین قراردادهای سوآپ در اوایل دهه 1980 منعقد شدند. از آن زمان تاکنون بازار سوآپ رشد چشم‌گیری داشته است. در حال حاضر اکثر قراردادهای مشتقّات خارج از بورس به‌صورت سوآپ انجام می‌شود.
ابزار مشتقه Derivative Tool

ابزار مشتقه Derivative Tool

در برخی از قرارداها دارنده قرارداد، مجبور است یا این حق را دارد که یک دارایی مالی را در زمانی در آینده بخرد یا بفروشد. به‌جهت اینکه قیمت این‌گونه قرارداها از قیمت آن دارایی مالی مشتق می‌شود. از این‌رو این قرارداها را اوراق مشتقه می‌نامند.
بیمه Insurance

بیمه Insurance

یمه در زبان فرانسه Assurance، در انگلیسی Insurance و در زبان هندی و اردو "بیما" نامیده می‌شود. بنا به‌اعتقاد برخی، واژه بیمه از کلمه هندی بیما گرفته شده و به‌اعتقاد برخی دیگر، ریشه در زبان فارسی دارد و اصل آن همان "بیم" است؛ زیرا عامل اساسی انعقاد عقد بیمه، ترس و گریز از خطر است و به‌سبب همین ترس و به‌منظور حصول تامین، عقد بیمه وقوع می‌یابد
ریسک Risk

ریسک Risk

ریسک، نوعی عدم اطمینان به آینده است که قابلیت محاسبه را داشته باشد. اگر نتوان میزان عدم اطمینان به آینده را محاسبه کرد، ریسک نیست؛ بلکه فقط عدم اطمینان است؛ به‌همین جهت به‌دلیل محاسبه مقداری عدم اطمینان در قالب ریسک می‌توان آن‌را مدیریت و کنترل کرد. ریسک در زبان چینیان نیز با دو علامت تعریف می‌شود که اولی به‌معنی خطر و دومی به مفهوم فرصت است
مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی شامل طراحی، توسعه، استقرار ابزارها و فرایند مالی و همچنین طراحی مجدد راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل موجود در مالی است. به‌عبارت دیگر مهندسی مالی عبارت از به‌کارگیری ابزارهای مالی برای‌ ساختاربندی مجدد پرتفوی (سبد سهام) مالی و تبدیل‌ آن به پرتفویی با خصوصیات مطلوب‌تر است. عجین شدن زندگی انسان با مسائل و پیچیدگی بازار و نهادهای پولی و مالی، نیاز جدی و مبرمی به دانشی خاص برای رفع‌ این نیازها به‌وجود آورده است.

پر بازدیدترین ها

الگوی IS-LM  IS-LM Model

الگوی IS-LM IS-LM Model

الگوی IS-LM از اساسی‌ترین الگوهای تحلیلی اقتصاد کلان است. این الگو به‌وسیله منحنی‌های IS و LM به شرح و تحلیل رابطه میان نرخ بهره (r) و درآمد ناخالص ملی (y) در بازارهای کالا و پول می‌پردازد و نشان‌دهنده نرخ بهره و درآمدی است که در آن، بازار کالا و پول به‌طور همزمان در تعادل هستند.
منحنی تولید یکسان    Isoquant Curve

منحنی تولید یکسان Isoquant Curve

کلمه Isoquant از دو واژه یونانی ISO معادل "برابر" و Quantas معادل "مقدار"، تشکیل شده است؛ که برخی از مترجمین آن را به‌معنای تولید یکسان، متساوی التولید، برابر مقدار و هم‌مقداری تولید به‌کار برده‌اند. منحنی تولید یکسان مکان هندسی تمام مقادیر کار و سرمایه است، که سطح معیّنی از محصول را به‌دست می‌دهد.
No image

جهانی شدن Globalization

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

در نظریه ذفتار مصرف کننده ما به دنبال کشف قوانین حاکم بر رفتار خانوارها هنگام مصرف کالا و خدکمات و یاعرضه عوامل تولید هستیم که از دو روش می توان این مطلب را توضیح داد: روش مطلوبیت و روش منحنی بی تفاوتی.
Powered by TayaCMS