دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مسیحیان نماد بشر دوستی آیین مسیح را به منصه ظهور برسانند

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ مسیحیان نماد بشر دوستی آیین مسیح را به منصه ظهور برسانند
آیت‌الله العظمی سبحانی در پیامی تصریح کرد: نوعی توافق میان رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های مجاور انجام شده است و دست صهیونیست‌ها را در کشتار ملت مظلوم فلسطین در غزه باز گذاشته است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، متن این پیام به این شرح است:
«سال میلادی 2009 در حالی آغاز شد که حمام خون در غزه به راه افتاد و نسل‌کشی و بی‌رحمی به زنان و کودکان و تخریب تاسیسات حیاتی مردم غزه به دست نیروهای رژیم غاصب صهیونیستی، همچنان ادامه دارد و دولت‌های عربی و اسلامی همچنان تماشاگر این جنایات بوده و حمایت‌های آنان از حد لفظ تجاوز نکرده و نمی‌کند.
قرائن، حاکی از آن است که نوعی توافق میان رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های مجاور، انجام شده و دست صهیونیست‌ها را در کشتار ملت مظلوم فلسطین در غزه باز گذاشته است تا آنجا که اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشر دوستانه به آسانی وارد غزه شود و محاصره‌شدگان را از گرسنگی و بی‌دارویی در حد امکان نجات بخشد.
این جنایات، در پایان سال 2008، درست تکرار همان سناریوی قتل عام مسلمانان فلسطینی در «دیریاسین» در سال 1948 است که با یک قتل‌عام بیرحمانه، 900 تن از زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند و اجساد آن‌ها را زیر تانک‌ها له کردند متاسفانه مرور زمان این نوع جنایات هولناک را به فراموشی سپرد.
در هیچ یک از شرایع آسمانی و هیچ مکتب بشری این نوع حملات بی‌حد و مرز، مجاز شمرده نشده بلکه قوانین نظامی شرایع آسمانی، این نوع عملیات جنایتکارانه را زشت و ناروا می‌شمارد.
امروز هر چند این رژیم غاصب، سرمست قدرت و روحیه آدم‌کشی است اما بداند که ستاره اقبال آن در حال افول است.
وظیفه اسلامی و اخلاقی همه کشورهای اسلامی بلکه پیروان شرایع آسمانی این است که در برابر این جنایات بایستند و از هر نوع کمک به این ملت زجر دیده خودداری نکنند، همچنان که وظیفه سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری و کلیه تشکل‌های انسان دوستانه آن است که از قدرت خود، در خاموش کردن این آتش و مرهم نهادن بر زخم هزاران مجروح استفاده کنند.
روحیه بشر دوستی ایجاب می‌کند که مسیحیان جهان که خود را پیرو «مسیح بشردوست» معرفی می‌کنند، شادی‌های خود را با ملت زجر دیده غزه تقسیم کنند، بلکه به جای شادمانی، اقدام عملی کنند و نماد بشر دوستی آیین مسیح را به منصه ظهور برسانند.»
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در دیدار اعضای جامعه اسلامی مهندسین در قم گفت: اگر کسی بخواهد افکار خود را مطرح کند و مسایل اسلام و ولایت فقیه را نادیده بگیرد در واقع از اسلام و انقلاب دور شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی در این دیدار افزود: کسانی که به نظام اسلامی خدمت می‌کنند، باید تحت هر عنوانی دست به دست یکدیگر داده و وحدت را حفظ کنند تا اهداف حضرت امام (ره) از شکل‌گیری نظام اسلامی در جامعه عملی شود.
وی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، حوادث اخیر را برای جهان اسلام امتحان الهی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت مقام معظم رهبری، مسوولان و مردم ایران از مظلومان عالم ستودنی است.
این مرجع تقلید اظهار کرد: در مقابل منطق زورگویی باید زور باشد وگرنه با نصیحت، دوستی، سفارش یا آتش‌بس کار به جایی نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی مانند سراب ظهور کرده و خود را نشان می‌دهد و به‌زودی خاموش شده و از بین خواهد رفت.
سبحانی، جنایت علیه مردم غزه را در تاریخ کم‌نظیر بیان کرد و افزود: این جنایات برای مسلمانان بسیار دردآور است و باید همه، ید واحده در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی باشند.
وی ادامه داد: قرآن مجید مومنان را به برادری سفارش کرده اما آثار آن هرگز در کشورهای اسلامی دیده نمی‌شود.
سبحانی گفت: در نهایت اسلام و حق، پیروز است و نباید فکر کنیم جمعیتی که مانند یک موج و سراب برخاسته است، دوام خواهد داشت.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS