دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ اسلام هیچ سئوالی را بدون پاسخ نگذاشته است.

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ اسلام هیچ سئوالی را بدون پاسخ نگذاشته است.
آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی گفت: جوانان، امید آینده کشور و نظام اسلامی هستند و دشمن می‌خواهد عقاید آنان را متزلزل و اخلاقشان را آلوده کند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اقشار مختلف مردم اظهار داشت: جوانان باید فاصله خود را با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر آیات قرآن کم کنند، زیرا بالا رفتن علم و دانش باعث تشخیص راه زندگی صحیح و سعادتمند خواهد شد.
وی افزود: تمسک به فرهنگ اسلام و علوی و پرهیز از مجالس آلوده و دوستان ناباب، اخلاق و عقاید اسلامی را حفظ می‌کند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: سایت‌های شیطنت‌آمیز ضد اسلامی و شیعی فعال هستند و شبه‌افکنی می‌کنند و جوانان سئوالات خود را با عالم دینی در میان بگذارند، چون این شبهات با ساده‌ترین استدلال علمی و فلسفی، جواب روشن دارند.
مکارم‌ شیرازی گفت: ما به برکت اهل‌بیت (ع) می‌گوییم سوالی بدون جواب در تمام مسایل دینی اسلام وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقام علمی حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: درباره مقام علمی حضرت علی (ع) هر چقدر بگوییم کم است و در کتب معروف اهل‌سنت بارها نقل شده که در دوران خلافت خلیفه دوم هر مشکلی در مسایل قضایی، اعتقادی و مسایل احکام شرعی پیش می‌آمد، سراغ حضرت علی (ع) می‌آمدند.
وی تصریح کرد: خلیفه دوم بارها به صراحت اعلام می‌کرده اگر روزی مشکلی برای جهان اسلام از نظر علمی پیش بیاید و پاسخ‌گوی این مشکل علی (ع) نباشد، خدا من را زنده نگه ندارد چون آبروی اسلام می‌رود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسایل سیاسی اجازه نمی‌داد مسئله خلافت را به محور اصلی خود برگردانند، اما به مقام و جایگاه علمی حضرت علی (ع)، بارها اعتراف می‌کردند.
مکارم‌شیرازی گفت: بدون ولایت اسلام ناقص است، چون جواب بسیاری از سئوالات ولایت آنها بیان کرد.
وی افزود: اسلام به تفاوت میان پسر و دختر که پسر را تحفه الهی می‌دانستند خط بطلان کشیده بلکه می‌گوید همه، نعمت خدا هستند و همه عزیز و محترم‌اند و این تفاوت‌ها افکار زمان جاهلیت است.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS